//
کدخبر: ۱۵۰۷۳۲ //

الحمد الله: فرانسه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد

نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین از دولت فرانسه خواست از راهکار دو دولتی حمایت کرده و دولت فلسطین را به رسمیت بشناسد.

الحمد الله: فرانسه، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد
به گزارش فرتاک نیوز،

نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین از فرانسه خواست کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی را به رسمیت بشناسد.

رامی الحمد الله پنجشنبه (۱۵ آذر) از دولت فرانسه خواست فلسطین را به رسمیت بشناسد، چرا که این کار «راهکار دو دولتی» را نجات خواهد داد.

نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین همچنین از مقامات فرانسوی خواست از طرح «محمود عباس»، رئیس این تشکیلات که اخیر آن را در دیدار با «پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان ارائه کرده بود، حمایت کنند.

عباس این هفته برای اولین بار با پاپ دیدار کرد. وی بعد از این دیدار گفت که به پاپ گفته که برای پیشبرد راهکار دو دولتی، روی او حساب می‌کند. در مورد جزئیات طرح پیشنهادی عباس خبری منتشر نشده، اما برخی منابع نوشته‌اند که وی از جامعه بین‌الملل می‌خواهد قدس شرقی را به عنوان پایتخت دولت فلسطین به رسمیت بشناسد.

الحمد الله همچنین گفت که فرانسه و جامعه جهانی باید به منظور تحقق صلح عادلانه و جامع تلاش کنند و قطعنامه‌های سازمان ملل در مورد آرمان فلسطین جهت پایان دادن به اشغالگری رژیم صهیونیستی را اجرا کنند.

راهکار دو دولتی که سال‌هاست قرار است نتیجه مذاکرات سازش میان تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی باشد، پس از جنگ ۶ روزه مطرح شد و فرض آن این است که سرزمین فلسطین میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها تقسیم شود و دو دولت به رسمیت شناخته شوند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۵۰۷۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان