//
کدخبر: ۱۴۹۹۵۵ //

فرانسه وانگلیس درخصوص آزمایش موشکی خواستار نشست شورای امنیت شدند

خبرگزاری فرانس‌پرس بامداد سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که فرانسه و انگلیس برای برخورد با موضوع ادعایی آزمایش موشکی ایران ، خواستار تشکیل جلسه شورای امنیت پشت درهای بسته شده‌اند.

 فرانسه وانگلیس درخصوص آزمایش موشکی خواستار نشست شورای امنیت شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از این رسانه، انتظار می‌رود این جلسه امروز سه شنبه برگزار شود.

آمریکا پیش از این مدعی شده بود که آزمایش‌های موشکی ایران نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

این قطعنامه که پیرو برجام به تصویب رسید و تمامی قطعنامه های ضدایرانی پیشین را لغو کرد، هیچ منعی برای آزمایش های موشکی در نظر نگرفته است.

وزارت امور خارجه کشورمان در همین خصوص پیشتر تاکید کرده بود که آزمایش های موشکی ایران هیچ مغایرتی با برجام و قطعنامه شورای امنیت ندارد.

روز دوشنبه «بهرام قاسمی» سخنگوی این وزارتخانه به اتهام‌های تکراری یاد شده پاسخ داده و گفته بود: بحث مسائل موشکی ایران کاملا روشن است و بخشی از سیاست دفاعی ایران تلقی می‌شود که حالت بازدارنده دارد و دیگران نمی‌توانند در این خصوص برای ایران توصیه ای داشته باشند و ما را از داشتن امکانات دفاعی نهی کنند.

«محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه کشورمان هم پیشتر در ارتباط با اتهام واهی ساخت موشک‌ها برای حمل کلاهک‌های هسته‌ای، با تاکید بر جنبه دفاعی آن‌ها گفته بود: موشک‌های بالستیک ایران برای حمل کلاهک هسته‌ای ساخته نشده است. ما تنها به این دلیل به آزمایش موشک‌ها ادامه می‌دهیم که خواستار افزایش دقت آن‌ها هستیم.

هم‌اکنون علاوه بر چین، فرانسه، روسیه، انگلیس و آمریکا به عنوان اعضای دائم، بولیوی، ساحل عاج، گینه استوایی، اتیوپی، قزاقستان، کویت، هلند، پرو، لهستان و سوئد هم عضو شورای امنیت هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۹۹۵۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان