//
کدخبر: ۱۴۸۵۸۹ //
در دیدار با آمانو ؛

صالحی بر لزوم رویکرد بی‌طرفانه آژانس تأکید کرد

علی‌اکبر صالحی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان روز چهارشنبه در دیدار با یوکیا آمانو مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین بر لزوم رویکرد بی‌طرفانه، حرفه‌ای و مستقلانه آژانس تأکید کرد.

 صالحی بر لزوم رویکرد بی‌طرفانه آژانس تأکید کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

در این ملاقات که درحاشیه کنفرانس وزارتی علوم و فناوری هسته‌ای برگزار شد، طرفین به تبادل ‌نظر درخصوص آخرین تحولات مربوط به همکاری‌های فی‌مابین ازجمله فعالیت‌های راستی آزمایی آژانس در خصوص برجام پرداختند.

صالحی ضمن تقدیر از تلاش‌ها و گزارش‌های آژانس در حوزه برجام، تأکید کرد که ایران انتظار دارد آژانس همچنان اقدامات راستی آزمایی خود را به ‌صورت بی‌طرفانه و حرفه‌ای دنبال نموده و از تأثیرپذیری از حاشیه‌ سازی بدخواهان روابط سازنده ایران و آژانس دوری گزیند.

آمانو نیز با تأکید بر اینکه در فعالیت‌های خود همواره اصول حرفه‌ای، بی‌طرفی و استقلال را مدنظر دارد، و در حوزه راستی آزمایی صرفاً به واقعیت‌ها و نه ظواهر ادعاها توجه می‌نماید، از همکاری‌های موجود ابراز رضایت نمود و تداوم حرکت در مسیر موجود را سیاست اصولی آژانس عنوان داشت.

صالحی صبح امروز طی اظهاراتی در کنفرانس وزارتی علوم و فناوری هسته‌ای گفت : موفقیت یا عدم موفقیت برجام، آزمونی جدی برای ارزیابی اعتبار آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاهده عدم اشاعه هسته‌ای است.

آژانس بین المللی انرژی اتمی تاکنون در 13گزارش خود پایبندی ایران به توافق هسته ای را تایید و تاکید کرده است که هیچ انحرافی در برنامه های هسته ای ایران دیده نمی شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۸۵۸۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان