//
کدخبر: ۱۴۷۳۲۳ //

باج‌خواهی اسپانیا از ترزا می بر سر جبل‌الطارق

اسپانیا مقابل ترزا می و توافق بریگزیت ایستاده و تهدید کرده است در صورتی که تضمین‌های جدیدی بابت آینده جبل‌الطارق دریافت نکند، در نشست فردا یکشنبه در بروکسل کارشکنی می‌کند.

باج‌خواهی اسپانیا از ترزا می بر سر جبل‌الطارق
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، در شرایطی که مذاکره‌کنندگانی از اسپانیا، بریتانیا و مقام‌های اتحادیه اروپا امروز شنبه تشکیل جلسه داده‌اند، پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا گفته‌ است چنانچه تضمین‌های جدیدی بابت آینده جبل‌الطارق از بریتانیا دریافت نکند، اجازه نخواهد داد تا رهبران اتحادیه اروپا معاهده‌ای برای مناسبات نزدیکتر با لندن پس از بریگزیت در ماه مارس به امضا برسانند.

جبل‌الطارق یکی از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا به شمار می‌رود. در سال ۱۷۱۳ مالکیت منطقه جبل‌الطارق برای همیشه به بریتانیا واگذار شد. دولت اسپانیا هیچگاه حکومت بریتانیا بر این منطقه را به رسمیت نشناخت و روی آن ادعا دارد. جبل‌الطارق اهمیت استراتژیکی فراوانی دارد. این تنگه تنها ۱۳ کیلومتر عرض دارد و نیمی از تجارت دریایی جهان از این تنگه می‌گذرد.

دیپلمات‌های بروکسل و نمایندگان سایر دولت‌های سراسر اروپا تاکید دارند مادرید نباید نشست یکشنبه را تحت‌ تاثیر مناقشات با بریتانیا قرار دهد. نخست‌وزیر اسپانیا در سفر به کوبا تاکید کرد هنوز تضمینی دریافت نکرده است که نشان دهد هرگونه تصمیمات آتی روی جبل‌الطارق در مذاکرات مستقیم میان لندن و مادرید تصمیم‌گیری خواهد شد.

او تاکید کرد: تضمین‌ها هنوز کافی نیست و اسپانیا حق وتو روی بریگزیت دارد. اگر توافقی شود، بعد لغو می‌شود. اگر توافقی نشود، شورای اروپایی احتمالا تشکیل جلسه نخواهد داد.

برخی از مقام‌ها در بروکسل تاکید دارند که سانچز در روزهای آتی درگیر انتخابات منطقه‌ای در  استان اندلس اسپانیا می‌شود که مجاور جبل‌الطارق است و این سخنان او خوراک داخلی دارد. ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا امروز ساعت ۱۷ به وقت گرینویچ با ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپایی دیدار می‌کند و بعدا با دونالد تاسک جلسه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۷۳۲۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان