//
کدخبر: ۱۴۶۷۷۱ //

آمریکا با بهبود روابط دو کره مخالفت کرد

'مایک پمپئو' وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی که نشان دهنده ناخرسندی کشورش از بهبود روابط دو کره است، گفت بهبود این مناسبات و طرح های اجرایی طرفین در روند خلع سلاح هسته ای مشکل ایجاد می کند.

 آمریکا با بهبود روابط دو کره مخالفت کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری یونهاپ روز پنجشنبه گزارش کرد وزیر خارجه آمریکا خاطر نشان کرده است بهبود روابط دو کره و موافقت آنها برای اجرای طرح های زیربنایی می تواند مانعی بزرگ برای پیشرفت در برنامه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره باشد.

این در شرایطی است که دو کره همچنان در حال رایزنی ها و برگزاری نشست هایی درباره اجرای طرح های زیربنایی از جمله ایجاد خطوط ریلی هستند.

وزیر خارجه آمریکا اقدامات کره جنوبی برای اجرای طرح های مشترک میان دو کره را مانعی برای اجرای موفق تحریم ها دانسته و گفته است این کار می تواند برای جلوگیری از برنامه های اتمی نظامی و موشکی بالستیک مشکل ایجاد کند.

این نخستین بار است که یک مقام ارشد آمریکایی به این صراحت مخالفت خود را با توافقات دو کره برای بهبود روابط اعلام می کند.

این گزارش ادامه می دهد که آمریکا نمی خواهد هیچ مانعی برای پیشرفت در برنامه خلع سلاح هسته ای کره شمالی پیش بیاید اما تاکنون دراین مورد پیشرفت محسوسی حاصل نشده است و کره شمالی ابتدا می خواهد تحریم ها کاهش داشته باشد.

کره جنوبی و آمریکا برای رسیدگی به تحولات منطقه این هفته نشستی در واشنگتن برگزار کردند و همزمان گروه کاری برای خلع سلاح اتمی ایجاد کرده اند که کره شمالی با آن مخالفت کرده است.

به رغم همه این مخالفت ها دو کره می خواهند این هفته یک نشست نیز برای مدرن سازی کابل های مخابراتی و ارتباطی زیرزمینی برگزار کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۷۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان