//
کدخبر: ۱۴۶۲۳۳ //

رزمایش مشترک دریایی قطر و ایتالیا برگزار شد

همزمان با سفر امیر قطر به ایتالیا برای گسترش روابط سیاسی ، اقتصادی و نظامی دو جانبه، نیروی دریایی دو کشور در چارچوب همکاریهای نظامی ، رزمایش دریایی مشترک برگزار کردند.

 رزمایش مشترک دریایی قطر و ایتالیا برگزار شد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از حساب کاربری وزارت دفاع قطر در توئیتر حاکیست : این تمرین نظامی با حضور ناوهای رزمی دو کشور ، ارتباطات دریایی ، تماس های سطحی و دفاع هوایی در برابر دشمن فرضی را مرور کردند.

این گزارش افزود : رزمایش مشترک قطر و ایتالیا در چارچوب همکاریهای مشترک نظامی دو کشور و در آبهای منطقه ای و اقتصادی قطر برگزار شد.

برگزاری این رزمایش همزمان با سفر شیخ 'تمیم بن حمد آل ثانی' به رم انجام می شود. شیخ تمیم در ادامه سفرهای خود به مناطق مختلف جهان از روز یکشنبه گذشته به کرواسی و سپس ایتالیا سفر کرده است .

سفیر قطر در ایتالیا پیش بینی کرده است که حجم تبادل تجاری دو کشور در پایان سال 2018 میلادی به 2.1 میلیارد یورو خواهد رسید که تراز تجاری آن به نفع دوحه است

ایتالیا و قطر بهمن ماه سال گذشته در جریان سفر وزیر کشور ایتالیا به دوحه قرارداد همکاری قضایی در زمینه مبارزه با جرایم امضا کردند.

'خالد العطیه' وزیر دفاع قطر 14 مارس سال جاری میلادی در حاشیه 'نمایشگاه دفاعی دیمدکس 2018 قطر' قراردادی به ارزش 3 میلیارد دلار با 'روبرتو بینوتی' همتای ایتالیایی خود امضا کرد که براساس آن شرکت لئوناردو 28 فروند بالگرد نظامی برای قطر می سازد.

این قرارداد همچنین شامل خدمات پشتیبانی و آموزش به مدت 8 سال برای خدمه و تکنسین های قطری خواهد بود.

براساس این قرارداد 16 فروند از این بالگردها برای حمل ونقل های تاکتیکی و 12 فروند دیگر ویژه ماموریت های دریایی خواهد بود و تحویل آنها از سال 2022 آغاز و تا 2025 به پایان خواهد رسید.

سی ام مرداد ماه گذشته شرکت ایتالیایی 'لئوناردو' اعلام کرد: کار ساخت 28 فروند بالگرد نوع NH_90 برای کشور قطر را آغاز کرده است و تحویل این بالگردها از ژوئن سال 2022 میلادی آغاز خواهد شد.

اگوست سال 2017 میلادی هم دو کشور قراردادی به ارزش 5.9 میلیارد دلار به امضا رساندند که براساس آن ایتالیا 7 ناو جنگی برای قطر می سازد.

قطر از زمان قطع روابطش با عربستان، امارات، بحرین و مصر در 5 ژوئن 2017 ( 15 خرداد 96) ، قراردادهایی برای خرید تسلیحات با کشورهای مختلف به امضا رسانده است .

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۶۲۳۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان