//
کدخبر: ۱۴۵۰۴۳ //

آمریکا به دنبال تحریم شرکت های چینی است

کمیته بررسی مسایل امنیتی و اقتصادی کنگره آمریکا به وزارت خزانه داری این کشور دستور داده است ظرف 180 روز فهرستی از شرکت های چینی مرتبط با کره شمالی را جهت اعمال تحریم ها تهیه کند.

 آمریکا به دنبال تحریم شرکت های چینی است
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه مورنینگ پست هنگ کنگ نوشت، کمیته مذکور از کنگره خواسته است تا وزارت خزانه داری را ملزم کند چنین فهرستی را تهیه کرده و در اختیار بگذارد تا علیه آنها تحریم هایی اعمال شود.

این در شرایطی است که چین و روسیه از آمریکا خواسته اند با توجه به گام های مثبت کره شمالی در توقف آزمایش های هسته ای و موشکی، تحریم ها علیه این کشور کاهش یابد.

این گزارش می افزاید ممکن است تهیه این فهرست حدود 6 ماه زمان ببرد.

مایک پنس معاون رییس جمهوری آمریکا این هفته در جریان سفر به ژاپن به خبرنگاران گفت که تحریم ها علیه کره شمالی به هیچ وجه کاهش نخواهد یافت، مگر اینکه این کشور برنامه خلع سلاح هسته ای را عملی کند و مورد راستی آزمایی قرار گیرد.

مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم می گوید حفظ فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر کره شمالی ضروری است.

کره شمالی نیز که همچنان به دلیل برنامه موشکی و هسته‌ای خود تحت تحریم‌های بین‌المللی و آمریکا قرار دارد به شدت از آمریکا به خاطر برنداشتن تحریم‌ها علیه این کشور انتقاد کرده است.

وزارت امور خارجه کره شمالی گفته است تا کنون این کشور اقدامات زیادی از روی حسن نیت انجام داده اما آمریکا با ادامه تحریم ها حرکت به سوی خلع سلاح اتمی را به خطر می‌اندازد.

گزارش سازمان ملل که به تازگی منتشر شد خاطرنشان کرد کره شمالی به ساخت سلاح پایان نداده است این گزارش باعث شد آمریکا از جامعه جهانی بخواهد تا کماکان به تحریم‌ کره شمالی پایبند باشند.

آمریکا مدعی است چین اگرچه به ظاهر تابع تحریم‌های سازمان ملل علیه پیونگ یانگ است اما این تحریم‌ها را به صورت پنهانی دور خواهد زد و در حوزه‌های انرژی و غذا به کره شمالی کمک می کند.

به اعتقاد واشنگتن همین عنصر باعث نفوذ بیشتر پکن در عرصه تصمیم سازی پیونگ یانگ شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۵۰۴۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان