//
کدخبر: ۱۱۶۰۳۹ //

آمریکا روسیه را به نقض قطعنامه شورای امنیت درباره کره شمالی متهم کرد

بعد از اقدام وزارت خزانه‌داری آمریکا در گنجاندن یک بانک روسی در فهرست تحریم‌ها علیه کره شمالی، نماینده آمریکا در سازمان ملل نیز مدعی شد مسکو با دادن مجوز کار به اتباع کره شمالی قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است.

 آمریکا روسیه را به نقض قطعنامه شورای امنیت درباره کره شمالی متهم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "نیکی هیلی" نماینده دائم آمریکا در سازمان ملل شب گذشته ادعا کرد که روسیه به چندین هزار شهروند کره شمالی اجازه داده تا در خاک این کشور کار کنند و بدین ترتیب قطعنامه تحریم کننده شورای امنیت درباره کره شمالی را نقض کرده است.

وی گفت: «گزارشات رسیده از روسیه در این رابطه که چندین هزار نفر از مردم کره شمالی در این کشور اجازه کار دارند، نشانگر نقض قطعنامه شورای امنیت درباره کره شمالی از سوی مسکو بوده و نگرانی‌های جدی را بوجود آورده است. هیلی افزود، روسیه حتی نمی‌تواند در کلام از تحریم‌ها علیه کره شمالی حمایت کند و تمامی اقداماتش در نقض این تحریم‌هاست.

نماینده آمریکا در شورای امنیت یادآور شد که تحریم‌ها علیه پیونگ یانگ تا پایان کامل روند خلع سلاح هسته ای کره شمالی لغو نخواهند شد.

این سخنان در حالی شنیده می‌شود که روز جمعه نیز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که ایالات متحده تحریم‌ها علیه کره شمالی را تشدید نموده و در فهرست جدید تحریم‌ها چند تبعه روس، بانک تجاری «آگروسایوز» روسیه و همچنین یک سازمان چینی و یک سازمان کره شمالی گنجانده شده‌اند.

"سرگئی ریابکوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه در واکنش به این خبر، تاکید کرد که واشنگتن با این اقدامات تنها ناتوانی خود را نشان داده و تلاشش برای اعمال فشار بر مسکو کارساز نخواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۶۰۳۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان