//
کدخبر: ۱۴۴۶۹۸ //

فرمانده اسبق نیروهای مرکزی آمریکا گزینه ترامپ برای سفارت عربستان

رئیس جمهور آمریکا سرانجام اقدام به معرفی گزینه خود برای سفیری آمریکا در عربستان کرد و یک ژنرال بازنشسته ارتش این کشور را به عنوان سفیر آمریکا در عربستان معرفی کرد.

فرمانده اسبق نیروهای مرکزی آمریکا گزینه ترامپ برای سفارت عربستان
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز، این در حالی است که واشنگتن همچنان با فشارهای فزاینده به منظور پاسخ به مساله قتل جمال خاشقجی در داخل کنسولگری عربستان در شهر استانبول روبرو است.

کاخ سفید اعلام کرد، دونالد ترامپ ژنرال سابق ارتش آمریکا "جان ابی زید" را به عنوان سفیر واشنگتن در ریاض انتخاب کرده است. جان ابی زید در زمان جنگ آمریکا در عراق یک ژنرال چهارستاره بود که فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا را به دست داشت. ابی زید باید از سوی سنای آمریکا رای تایید دریافت کند.

واشنگتن علاوه بر موضوع قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار منتقد حکومت فعلی عربستان با انتقادها از بابت حمایتش از عربستان در جنگ یمن نیز روبرو است.

آمریکا از زمانی که ترامپ در ژانویه 2017 ریاست جمهوری خود را آغاز کرد تاکنون سفیری برای عربستان منصوب نکرده بود.

عربستان در ابتدا دست داشتن در قتل خاشقجی یا اطلاع از آن را رد کرد اما بعدا یک دادستان عربستانی اعلام کرد که این قتلی از پیش برنامه ریزی شده بوده است.

با این وجود ترامپ تاکنون تمایلی برای مجازات عربستان از بابت این اتفاق نشان نداده است. جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز  سه شنبه گفت از نظر او فایل‌های صوتی مربوط به قتل خاشقجی نشانه‌ای دال بر دست داشتن محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان در این قتل را ندارند.

ابی زید در حال حاضر استاد انستیتو هوور در دانشگاه استنفورد آمریکا بوده و در شرکت JPA Associates نیز به عنوان مشاور فعالیت می‌کند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۴۶۹۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان