//
کدخبر: ۱۴۱۳۷۰ //

تلاش جمهوریخواهان آمریکابرای قطع ارتباط بانکی ایران باسوئیفت

نشریه پولتیکو نوشت، گروهی از سناتورهای بنام آمریکا ضمن انتقاد از کارزار 'فشار حداکثری' 'دونالد ترامپ' علیه ایران، در تلاشند او را برای مخالفت با وزیر خزانه داری اش و مجازات بانک های ایران تحت فشار قرار دهند.

 تلاش جمهوریخواهان آمریکابرای قطع ارتباط بانکی ایران باسوئیفت
به گزارش فرتاک نیوز،

به نوشته این نشریه آمریکا، در حالی که دمکرات های داخل و متحدان خارجی آمریکا از ترامپ به خاطر راه انداختن کارزار فشار حداکثری علیه ایران انتقاد می کنند، گروهی از جمهوریخواهان صاحب نام می گویند این سیاست ترامپ عملا بسیار ملایم و نرم است.

این جمهوریخواهان بر اساس همین استدلال تصمیم دارند اواخر ماه جاری میلادی(نوامبر) پیش نویس قانونی را ارایه کنند که ترامپ را به افزایش بیشتر فشار اقتصادی علیه ایران وادارند.

هدف این جمهوریخواهان به سرکردگی سناتور 'تد کروز'، وادار کردن دولت ترامپ به همسویی با 'جان بولتون'، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، و مخالفت با 'استیون منوچین'، وزیر خزانه داری است که رویکرد محتاطانه تری دارد.

پیش نویس قانونی که کروز و سناتورها 'تام کاتن' و 'مارکو روبیو' قرار است پس از انتخابات میاندوره ای به سنا ارایه دهند، ترامپ را برای قطع ارتباط بانک های ایران با جامعه جهانی ارتباطات مالی بین بانکی(سوئیفت) تحت فشار خواهد گذاشت.

به نوشته پولتیکو، هدف نهایی ترامپ واداشتن ایران به ازسرگیری مذاکره درباره توافقنامه هسته ای 2015 است که او باوجود مخالفت های متحدان آمریکا در ماه مه از آن خارج شد.

منوچین مخالف تاکید 'جان بولتون'، مشاور امنیت ملی آمریکا بر قطع دسترسی ایران به سوئیفت است و می گوید، ادامه دسترسی ایران به این سیستم بین المللی برای استمرار کمک های بشردوستانه به این کشور و جلوگیری از تشکیل شبکه ای جایگزین از سوی کشورهای اروپایی مخالف خروج آمریکا از برجام لازم است.

از این رو، جمهوریخواهان مخالف ایران می گویند، انتظار می رود بسته جدید تحریم های ایران شامل مطالبات مربوط به سوئیفت نباشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۱۳۷۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان