//
کدخبر: ۱۴۲۰۴۹ //

مدیر منطقه ای یونیسف: یمن به جهنمی برای کودکان تبدیل شده است

مدیر منطقه ای یونیسف در خاورمیانه روز یکشنبه ضمن نگرانی و ابراز تاسف از ادامه درگیری ها و خشونت ها در یمن، هشدار داد که این کشور به جهنمی برای کودکان یمنی تبدیل شده است.

مدیر منطقه ای یونیسف: یمن به جهنمی برای کودکان تبدیل شده است
به گزارش فرتاک نیوز،

گریت کاپلار مدیرمنطقه ای صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل(یونیسف)درخاورمیانه و شمال آفریقا گفت: 'متاسفانه درگیری های خونین و بی سابقه در یمن همچنان ادامه دارد. این کشور جنگ زده به جهنمی برای کودکان تبدیل شده است. علاوه بر درگیری های مسلحانه، سوء تغذیه و بیماریهای قابل پیشگیری نیز بلای جان هزاران کودک یمنی شده است.

کاپلار از طرفهای درگیر در یمن خواست به مذاکرات صلح پیشنهادی ملحق شوند و هر چه زودتر با برقراری آتش بس، جان هزاران کودک یمنی را از مرگ حتمی نجات دهند.

وی گفت: 'یمن امروز جهنمی نه تنها برای 50 یا 60 درصد، بلکه برای همه کودکان این کشور تبدیل شده است.

کاپلار تاکید کرد سالیانه بیش از سیصد هزار کودک یمنی از سوء تغذیه جان خود را از دست می دهند و هر 10 دقیقه یک کودک بر اثر ابتلا به بیماری که به راحتی قابل پیشگیری است، جان خود را از دست می دهد.

سازمان حمایت از کودکان سازمان ملل متحد مهمترین مشکل کودکان یمنی را سوء تغذیه، بیماری های قابل پیشگیری ناشی از جنگ و کمبود دارو اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، نیمی از این کودکان هنگام تولد یا در ماه نخست زندگی، براثر ابتلا به بیماری هایی مانند اسهال، التهاب ریوی و سوءتغذیه می میرند.

کمبود آب آشامیدنی سالم و محاصره همه جانبه یمن ازسوی عربستان و متحدانش که باعث کمبود دارو و غذا شده، در سال های گذشته جان هزاران یمنی را گرفته است.

نهادهای بین المللی بارها از عربستان خواسته اند تا با پایان دادن به محاصره یمن، امکان ارسال کمک غذایی و دارویی به این کشور را فراهم کنند.

عربستان از ششم فروردین سال 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن، فقیرترین کشور عربی آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن رئیس جمهوری مستعفی این کشور به قدرت، به اهداف و زیادخواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

تجاوز عربستان به یمن تاکنون منجر به کشته شدن بیش از 14 هزار یمنی بی گناه و ویرانی این کشور شده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۲۰۴۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان