//
کدخبر: ۱۴۰۵۴۵ //

چاووش اوغلو: تحریم علیه ایران و اقدامات در مقابل آن را در نشست امروز بررسی کردیم

وزیر خارجه ترکیه با اشاره به بازگشت مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: موضوعات هسته‌ای و تحریم‌ها و این که چه تدابیر و حمایت‌هایی را می‌توانیم در قبال آن داشته باشیم، مورد گفت‌وگو قرار دادیم.

 چاووش اوغلو: تحریم علیه ایران و اقدامات در مقابل آن را در نشست امروز بررسی کردیم
به گزارش فرتاک نیوز،

مولود چاووش‌اوغلو، وزیر امور خارجه ترکیه طی اظهاراتی در نشست مطبوعاتی مشترک پس از ششمین نشست سه جانبه وزرای امور خارجه ترکیه، ایران و آذربایجان در کاخ دلمه باغچه استانبول گفت: آذربایجان و ایران منبع تامین انرژی کشور ما هستند. در این باره به همکاری‌ها ادامه خواهیم داد. امروز همچنین طرح اقدامات مشترک را مورد ارزیابی قرار دادیم.

چاووش‌اوغلو ضمن قدردانی از شرکت وزرای امور خارجه ایران و آذربایجان در مراسم افتتاحیه فرودگاه جدید استانبول گفت: طی این نشست همچنین راهکارهای توسعه و گسترش روابط دو جانبه را بررسی کردیم. در منطقه ما فرصت‌ها و چالش‌های فراوانی وجود دارد. برای حل مشکلات منطقه‌ای سه کشور همکاری خواهند کرد. این اقدامات در زمینه گسترش رفاه و توسعه اقتصادی منطقه و سایر کشورها نیز مفید خواهد بود.

وزیر امور خارجه ترکیه با اشاره به حجم تجاری ترکیه با این دو کشور اظهار داشت: هدف ما این است با تلاش‌های مشترک سطح مبادلات تجاری را افزایش دهیم. در این زمینه موضوعات مربوط به انرژی، حمل و نقل، تجارت و خطوط ریلی را مورد بررسی قرار دادیم.

وی همچنین با اشاره به بازگشت مجدد تحریم‌های آمریکا علیه ایران گفت: موضوعات هسته‌ای و تحریم‌ها و این که چه تدابیر و حمایت‌هایی را می‌توانیم در قبال آن داشته باشیم، گفت‌وگو کردیم. بار دیگر لزوم احترام به تمامیت ارضی و حق حاکمیت جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار دادیم.

چاووش‌اوغلو همچنین اعلام کرد که نشست بعدی در ایران برگزار خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۴۰۵۴۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان