//
کدخبر: ۱۳۸۹۰۳ //
پیام دبیرکل سازمان ملل :

احترام به حقوق بشر و منزلت انسان نخستین شرط برای صلح است

دبیرکل سازمان ملل در پیامی به مناسبت سالگرد تاسیس این سازمان در پیامی تاکید کرد: حقوق بشر در مکان‌های بسیاری نقض می‌شود اما تسلیم نخواهیم شد زیرا می‌دانیم احترام به حقوق بشر و منزلت انسان نخستین شرط برای صلح است.

احترام به حقوق بشر و منزلت انسان نخستین شرط برای صلح است
به گزارش فرتاک نیوز،

در بخشی از پیام «آنتونیو گوتِرِش» که روز پنجشنبه در افتتاحیه نشست «آثار و چشم‌انداز دستور موقت دیوان بین‌المللی دادگستری در قضیه نقض عهدنامه مودت 1955 به لحاظ بازگشت تحریم ها» قرائت شد، آمده است:

روز ملل متحد یادآور زادروز سازمان ماست، سندی برجسته دربردارنده امیدها، رویاها، آرزوهای ما مردمان.

روزانه مردان و زنان ملل متحد برای معنا دادن عملی به آن منشور مشغول فعالیت است، با وجود موانع و مشکلات ما هرگز تسلیم نخواهیم شد، صبر مطلق در حال کاهش است اما نابرابری فزاینده‌ای را شاهد هستیم.

تسلیم نخواهیم شد زیرا می‌دانیم از راه کاهش نابرابری، به امید و فرصت و صلح در سراسر جهان خواهیم افزود.

تغییرات اقلیمی سریع‌تر از اقدامات ما در برابر آن به پیش می‌رود اما تسلیم نخواهیم شد زیرا می‌دانیم که اقدام عملی تنها راه موجود است.

حقوق بشر در مکان‌های بسیاری نقض می‌شود اما تسلیم نخواهیم شد زیرا می‌دانیم احترام به حقوق بشر و منزلت انسان نخستین شرط برای صلح است.

تعداد درگیری‌ها در حال افزایش است و مردم دچار رنج و عذاب هستند اما تسلیم نخواهیم شد زیرا می‌دانیم هر مرد، زن و کودک سزاوار زندگی سرشار از صلح و آرامش هستند.

اجازه دهید در روز ملل متحد، تعهد خود را تکرار کنیم تا اعتماد درهم شکسته را بازیابیم، تا به سیاره خود التیام ببخشیم، تا هیچ کس نادیده انگاشته نشود، تا به عنوان مللی متحد در منزلت در هر فرد به همگان صحه بگذاریم.

سازمان ملل متحد، پس از جنگ جهانی دوم در اکتبر سال ۱۹۴۵ برای پیشگیری از وقوع چنین جنگ‌هایی بین ملت‌ها، پایه‌گذاری شد.

این سازمان در ابتدای تأسیس، ۵۱ عضو داشت که امروزه این تعداد به ۱۹۳ عضو رسیده است، مقر این سازمان در منهتن، نیویورک سیتی قرار دارد و دفاتر اصلی دیگر آن در ژنو، نایروبی و وین، فعال هستند.

نشست علمی «آثار و چشم انداز دستور موقت دیوان بین المللی دادگستری در قضیه نقض عهدنامه مودت ۱۹۵۵ به لحاظ بازگشت تحریم ها» به همت انجمن ایرانی مطالعات سازمان ملل متحد و با همکاری خانه اندیشمندان علوم انسانی و مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در تهران درحال برگزاری است.

این نشست تخصصی تا ظهر امروز با سخنرانی استادان دانشگاه و صاحبنظران علوم سیاسی و حقوق بین الملل در محل خانه اندیشمندان علوم انسانی ادامه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۹۰۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان