//
کدخبر: ۱۳۸۴۵۹ //

پمپئو با همتای سنگاپوری خود درباره آ سه آن سخن گفت

وزیر خارجه آمریکا در تماس تلفنی با همتای سنگاپوری خود درباره نشست سران آ سه آن که در ماه نوامبر برگزار می شود، گفت و گو کرد.

پمپئو با همتای سنگاپوری خود درباره آ سه آن سخن گفت
به گزارش فرتاک نیوز،

دفتر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه با اعلام این خبر افزود: مایکل پمپئو با ویویان بالاکریشنان درباره سفر آتی مایک پنس معاون اول رئیس جمهوری آمریکا به منطقه هم تبادل نظر کردند.

دو طرف همچنین بر اهمیت نقش مرکزی آ سه آن در استراتژی آسیا-پاسفیک و فرصت های همکاری های بیشتر دوجانبه و منطقه ای تاکید کردند.

سی و سومین نشست سران آ سه آن از یازدهم تا پانزدهم نوامبر (25-20 آبان) در سنگاپور برگزار می شود.

اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که بیشتر با نام اختصاری آسه‌آن شناخته می‌شود، یک سازمان بین‌المللی سیاسی، اقتصادی و فرهنگی در آسیای جنوب شرقی است.

این اتحادیه مجموعه‌ای از 10 کشور واقع در جنوب شرقی آسیا است که برای توسعه‌ اقتصادی، برقراری ثبات سیاسی کشورهای عضو و ثبات منطقه تلاش می‌کنند. این اتحادیه در 8 آگوست سال 1967 توسط تایلند، سنگاپور، فیلیپین، مالزی واندونزی شکل گرفت، سپس کشورهای ویتنام، میانمار، لائوس، کامبوج و برونئی نیز به آن پیوستند.

آسه‌آن علاوه بر رشد سیاسی و اقتصادی، بر پیشرفت‌های اجتماعی، تکامل روابط اجتماعی-فرهنگی بین کشورهای عضو و تعیین راهبردهایی برای حل مشکلات منطقه نیز تاکید دارد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۸۴۵۹ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان