//
کدخبر: ۱۳۲۳۳۵ //

دولت ترامپ برای شرکای هم‌جنس دیپلمات‌های خارجی در آمریکا دیگر ویزا صادر نمی‌کند

فارن پالسی گزارش داد دولت واشنگتن روند عدم صدور ویزا برای شرکای هم جنس، غیرمزدوج و ثبت نشده دیپلمات‌های خارجی و کارمندان سازمان ملل را آغاز کرد.

دولت ترامپ برای شرکای هم‌جنس دیپلمات‌های خارجی در آمریکا دیگر ویزا صادر نمی‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری هیل، دولت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا زوج‌های کنونی در آمریکا را ملزم می‌سازد یا تا 31 دسامبر 2018 میلادی ثابت کنند که ازدواج کرده‌اند و یا ظرف 30 روز این کشور را ترک کنند.

فارن پالسی در این گزارش خود نوشت: این سیاست جدید بدان معناست که دست‌کم 10 کارمند غیرمزدوج سازمان ملل که در حال حاضر در آمریکا هستند باید به خاطر تمدید ویزای شریک‌های زندگی‌شان، ازدواج کنند.

از سال 2015 میلادی که دادگاه عالی آمریکا ازدواج هم جنس‌گرایان را مشروع اعلام کرد دولت آمریکا اعلام کرد که ویزاهای دیپلماتیک تنها برای همسران ثبت شده تمدید می‌شود.

براساس این گزارش هیات آمریکا در سازمان ملل در ژوئیه سال جاری میلادی بارها این تصمیم را به زوج‌ها اعلام کرده و در حال حاضر این تصمیم از روز دوشنبه اجرایی شده است.

در اطلاعیه‌ای که به دست مجله فارن پالسی رسیده آمده است: همسران هم جنس دیپلمات‌های آمریکایی در حال حاضر از مزایا و حقوق مشابه همسران جنس مخالف دیپلمات‌های آمریکایی بهره‌مند هستند. همسو با سیاست وزارت خارجه آمریکا شرکای همراه اعضای هیات‌های دائم برای دریافت ویزای دیپلماتیک باید ازدواج کرده و ثبت شده باشند.

سامانتا پاور، سفیر سابق آمریکا در سازمان ملل این اقدام را به عنوان یک اقدام بی دلیل، ظالمانه و متعصبانه محکوم کرد و گفت: تنها 12 درصد از شرکت‌های عضو سازمان ملل ازدواج همجنس‌گرایان را مشروع و قانونی دانسته و اجازه آن را صادر کردند.

آلفونزو نام، رئیس سازمان حمایت از کارمندان همجنس‌گرای سازمان ملل "UN Globe" گفت: زوج‌های همجنس اگر به کشوری برگردند که همجنس‌گرایی را جرم می‌دانند و یا ازدواج همجنس‌گرایان را مشروع نمی‌دانند، در خطر تحت پیگرد قرار گرفتن قرار دارند.

براساس این گزارش فارن پالسی اگر دیپلمات‌ها بتوانند ثابت کنند که اهل کشورهایی هستند که ازدواج همجنس‌گرایی را غیرقانونی می‌دانند، تحت دولت ترامپ از استثناهای محدودی برخوردار هستند.

با این حال این استثناها شامل مقامات سازمان ملل نمی‌شود.

UN Globe در بیانیه‌ای گفت: وزارت خارجه آمریکا با این تغییر، ازدواج و زوج بودن را اجباری می‌کند به طوری که شرکای همجنس و جنس مخالف را به رسمیت می‌شناسد. این تغییر در قوانین مایه تاسف است چراکه هنگامی که به مساله ازدواج مربوط شود زوج‌های همجنس برخلاف جنس مخالف گزینه‌های محدودی دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۲۳۳۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان