//
کدخبر: ۱۳۶۶۱۶ //

آموزش نیروی هوایی عربستان توسط انگلیس به رغم پرونده خاشقجی همچنان ادامه دارد

نیروهای سلطنتی هوایی انگلیس با وجود پرونده جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار واشنگتن پست هنوز به نیروهای هوایی عربستان سعودی آموزش می‌دهند.


آموزش نیروی هوایی عربستان توسط انگلیس به رغم پرونده خاشقجی همچنان ادامه دارد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روزنامه ایندیپندنت، در طول چهار سال گذشته انگلیس بیش از ۱۰۰ پرسنل به عربستان سعودی اعزام کرده است و با وجود پرونده جمال خاشقجی و افزایش فشارهای دیپلماتیک هنوز این آموزش نیروهای هوایی سعودی ادامه دارد.

همچنین در حالی که بسیاری از کشورها و شرکت‌های بزرگ از حضور در کنفرانسی اقتصادی در عربستان سعودی که قرار است چند روز آینده برگزار شود خودداری می‌کنند وزیر تجارت انگلیس اعلام کرد که تصمیمی مبنی بر عدم شرکت در این کنفرانس را رد کرد.

سخنگوی دفتر وی اعلام کرد: هنوز برنامه وزیر تجارت مشخص نیست اما به طور کلی او در این کنفرانس سرمایه گذاری به نام "داووس در صحرا" سخنرانی دارد.

در حال حاضر برخی از شرکت‌های بزرگ همچون گوگل و سه بانک بزرگ مانند اچ‌اس‌بی‌سی در این کنفرانس شرکت نمی‌کنند.

همچنین روزنامه دیلی میل نوشت که ۱۱۱ نفر از پرسنل نیروی سلطنتی نظامی انگلیس به نیروی هوایی سعودی آموزش می‌دهند و همچنین در حوزه مهندسی به آنها کمک می‌کنند در پنج ماه ۲۰۱۸ تنها ۲۱ نفر اعزام شده‌اند.

هنوز نیروی سلطنتی انگلیس در هیچ یک از عملیات نظامی شرکت نکرده است اما با این حال مشاوران ارشد ارتش انگلیس در اتاق‌های کنترلی که به عملیات سعودی در یمن کمک می‌کنند، حضور دارند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۶۶۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان