//
کدخبر: ۱۳۵۸۸۰ //
در دیدار با مسعود بارزانی؛

حکیم: عراق نمونه ای کامل از گردش مسالمت آمیز قدرت است

«سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در راس هیاتی بلندپایه از ائتلاف اصلاح و سازندگی با سفر به کردستان عراق با مسعود بارزانی و شماری از اعضای حزب دموکرات کردستان دیدار و گفتگو کرد.

حکیم: عراق نمونه ای کامل از گردش مسالمت آمیز قدرت است
به گزارش فرتاک نیوز،

آخرین تحولات اوضاع سیاسی عراق و الزامات قانون اساسی در راستای تشکیل دولت آتی از جمله موضوعات مورد بحث دو طرف در این دیدار بود.

حکیم با بیان این مطلب که دولت آتی باید نماینده همگان باشد، بر اهمیت رایزنی میان فراکسیون های سیاسی و نخست وزیر مامور به تشکیل حکومت تاکید کرد.

وی با بیان مجدد دیدگاه خود مبنی بر لزوم حمایت از دولت آینده، تصریح کرد: تلاش برای موفقیت در این خصوص مسئولیت همگان است، درست همانند شکست که بازخوردهای آن متوجه همه خواهد شد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق در این دیدار با اشاره به جایگاه عراق و نوع نگرش جهان به این کشور به دلیل ارائه نمونه ای کامل از گردش مسالمت آمیز قدرت و تبادل نقش ها، خواستار بهره گیری از این دستاوردها برای تقویت جایگاه عراق شد.

حکیم در ادامه خواستار تکیه بر گفتمان به عنوان راهکار حل و فصل مشکلات موجود میان بغداد و اربیل شد و خاطرنشان کرد: استفاده از منطق گفتمان برای حل مشکلات به سود همگان است.

حکیم با بیان اینکه برخی از مشکلاتی نیازمند قانونگذاری و برخی دیگر نیاز به اقدامات اجرایی دارد، گفت: مسئولیت اصلاحات متوجه همگان است چرا که تحقق این امر در گرو همبستگی و مشورت میان همه اطراف است.

رئیس جریان حکمت ملی عراق با هیات همراه همچنین با اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

حکیم در این دیدار با تاکید بر اهمیت مقدم شمردن منافع عمومی بر منافع شخصی، از همگان دعوت کرد به مسئولیت خود را در قبال اصلاحات که مد نظر همه‌ آحاد ملت است، عمل کنند.

حکیم در ادامه افزود: اصلاح طلبی شعاری نیست که اینجا و آنجا سر داده شود بلکه باید به عنوان رویکردی عملی مد نظر همگان قرار گیرد.

دو طرف در این دیدار درباره پرونده تشکیل دولت آتی و مسئولیت فراکسیون های سیاسی و نخست وزیر مامور به تشکیل دولت، رایزنی کردند.

رهبر جریان حکمت ملی در پایان بر حضور همه طیف ها و قومیت های عراقی در تشکیل دولت آینده تاکید کرد.

به گزارش فرتاک نیوز «سید عمار حکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق در آستانه اعلام ترکیب کابینه جدید این کشور از سوی 'عادل عبدالمهدی' نخست وزیر منتخب این کشور، در راس هیاتی بلندپایه از ائتلاف اصلاح و سازندگی و با هدف رایزنی با احزاب و رهبران کرد عراقی در خصوص تحولات جاری کشور به کردستان عراق سفر کرده است.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۸۸۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان