//
کدخبر: ۱۳۵۸۲۸ //

لندن، پاریس وبرلین خواستار تحقیقات درباره سرنوشت خاشقچی شدند

انگلیس، فرانسه و آلمان روز یکشنبه در بیانیه مشترکی با اعلان این مطلب که ناپدید شدن جمال خاشقچی روزنامه نگار ناراضی سعودی را با بیشترین جدیت و حساسیت پیگیری می کنند، از مقام های عربستان و ترکیه خواستند تحقیقات معتبری در این باره اجرا کنند.

 لندن، پاریس وبرلین خواستار تحقیقات درباره سرنوشت خاشقچی شدند
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری رویترز از لندن؛ در بیانیه مشترک جرمی هانت، ژان ایو لودریان و هایکو ماس، وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی آمده است: تحقیق معتبر برای مشخص شدن حقیقت این رخداد و در صورت نیاز شناسایی مسئولان ناپدید شدن خاشقچی و تضمین پاسخگویی و محاکمه آنان ضروری است.

وزیران امور خارجه سه کشور عمده اروپایی در بیانیه خود افزودند: ما خواستار تلاش های مشترک عربستان و ترکیه در این باره هستیم و از دولت سعودی انتظار داریم پاسخ کامل و مفصلی در این باره منتشر کند و این پیام را به صورت مستقیم به مقام های سعودی انتقال داده ایم.

خاشقچی روزنامه نگار 59 ساله سعودی که بعد از انتصاب محمد بن سلمان به عنوان ولیعهد عربستان، کشورش را ترک کرد و به آمریکا رفت و از دهم مهرماه جاری پس از ورود به ساختمان کنسولگری عربستان در شهر استانبول ترکیه ناپدید شده است، در مقالاتی در روزنامه واشنگتن پست، از تهاجم عربستان به یمن، بحران اقتصادی ریاض با کانادا و سرکوب مدافعان حقوق زنان عربستان انتقاد کرده بود.

به گفته برخی منابع غیر رسمی خبری، ماموران سازمان های امنیتی سعودی، وی را پس از شکنجه در داخل ساختمان کنسولگری عربستان، به قتل رسانده و جنازه وی را قطعه قطعه و معدوم کرده اند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۸۲۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان