//
کدخبر: ۱۳۵۵۹۷ //
در واکنش به ناپدید شدن جمال خاشقچی؛

تشدید واکنشهای جهانی به ناپدید شدن خاشقچی

بالا گرفتن دامنه رسوایی ناپدید شدن جمال قاشقچی منتقد سرسخت سیاست های عربستان سعودی در کنسولگری این رژیم در استانبول، موجب شده است تا واکنش های جهانی به این موضوع ابعاد جدیدی به خود بگیرد.

تشدید واکنشهای جهانی به ناپدید شدن خاشقچی
به گزارش فرتاک نیوز،

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، گرچه کشورهای غربی به خاطر قراردادهای چند میلیارد دلاری خود با عربستان سعودی، تاکنون تلاش کرده اند درباره موضوع ناپدید شدن روزنامه نگار منتقد سعودی محتاطانه رفتار کنند، اما واکنش های جهانی به این موضوع در چند روز گذشته به طور باورنکردنی افزایش یافته است.

در تازه ترین واکنش ها به این موضوع، 'ریچارد برنسون' میلیاردر مشهور انگلیسی اعلام کرده است که به منظور تحت فشار قرار دادن عربستان برای ارائه روشنگری بیشتر در خصوص ماجرای ناپدید شدن خاشقجی، تعدادی از پروژه های تجاری شرکت تحت ریاست خود را با ریاض به حال تعلیق در می آورد.

وی همچنین اعلام کرده است که در مجمع اقتصادی ریاض که از آن به عنوان «داووس صحرا» نام برده می شود، شرکت نمی کند.

آریانا هافینگتون، بنیانگذار نشریه هافینگتون پست نیز ضمن تأکید بر تلاش جامعه جهانی برای روشن شدن موضوع ناپدید شدن قاشقچی، اعلام کرده است که در نشست مجمع اقتصادی ریاض حضور نخواهد یافت.

'اندور سرکین' مجری مشهور شبکه 'سی.ان.بی.سی' که قرار بود اجرای سه جلسه مجمع اقتصادی ریاض را بر عهده بگیرد، اعلام کرده است که در واکنش به ناپدید شدن جمال قاشقچی، در این نشست شرکت نخواهد کرد.

برخی منابع غیررسمی خبری مدعی قتل خاشقچی روزنامه‌نگار منتقد آل سعود توسط مأموران سرویس امنیتی سعودی پس از شکنجه در کنسولگری عربستان شده‌اند.

بر اساس این اخبار، خاشقچی توسط 15 مأموری که در روز و ساعت حضور او در کنسولگری از عربستان به استانبول آمده بودند، به قتل رسیده و قاتلان نیز به کشور خود بازگشته‌اند.

خاشقچی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن‌پست می نوشت، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان در عربستان انتقاد می کرد.

شبس**اروپام**9041**1504

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۵۹۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان