//
کدخبر: ۱۳۵۱۵۸ //

سفیر آمریکا در یمن، ایران را به مداخله در امور یمن متهم کرد

سفیر آمریکا در یمن ایران را به دخالت در امور یمن متهم کرد و مدعی شد که ایران عامل بی‌ثباتی در منطقه است.

سفیر آمریکا در یمن، ایران را به مداخله در امور یمن متهم کرد
به گزارش فرتاک نیوز،

«متیو تولر» سفیر ایالات متحده آمریکا در یمن جمهوری اسلامی ایران را به مداخله در امور یمن متهم کرد.

او طی دیداری که دیروز (چهارشنبه) با «احمد بن دغر»، نخست‌وزیر دولت مستعفی یمن داشت، ادعا کرد که ایران در ثبات و امنیت یمن، منطقه و جهان «نقش مخربی» دارد، ولی این مداخله زیاد طول نخواهد کشید.

به گزارش خبرگزاری «سبأ» یمن، بن دغر نیز به نوبه خود ادعاهای گذشته را مطرح کرد و مدعی شد که ایران قطعنامه ۲۲۱۶ شورای امنیت در مورد یمن را نقض کرده و نیروهای انصارالله را به موشک‌های بالستیک مجهز کرده است.

نخست وزیر دولت مستعفی یمن، بدون هیچ گونه اشاره‌ای به کارشکنی ائتلاف سعودی و اماراتی در مذاکرات یمن در ژنو سوئیس، جنبش انصارالله این کشور را به عدم جدیت در رسیدن به صلح متهم کرد و مدعی شد که ایران همه‌ کاره این جنبش است.

دومین دور مذاکرات طرف‌های یمنی با نظارت سازمان ملل متحد قرار بود در ژنو سوئیس برگزار شود که ممانعت ائتلاف سعودی از خروج هیأت مذاکره کننده انصارالله از صنعاء منجر به شکست این مذاکرات شد و سازمان ملل تلویحا عربستان را مسبب این شکست معرفی کرد.

ائتلاف ضد یمن به رهبری عربستان سعودی از ابتدای سال ۱۳۹۴ به بهانه حمایت از دولت مستعفی یمن  و مقابله با قدرت‌گیری انصارالله علیه این کشور اعلان جنگ کرد.

نیروهای انقلابی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در واکنش به حملات این ائتلاف، مواضع نیروهای سعودی و اماراتی را با موشک هدف قرار داده‌اند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۵۱۵۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان