//
کدخبر: ۱۳۴۶۵۱ //

ایوانکا ترامپ: جایگزین نیکی هیلی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل نیستم

دختر رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد که وی جایگزین نیکی هیلی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل نخواهد بود.

 ایوانکا ترامپ: جایگزین نیکی هیلی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل نیستم
به گزارش فرتاک نیوز،

 "ایوانکا ترامپ" دختر رئیس جمهور آمریکا طی پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر قرار گرفتن جای "نیکی هیلی" سفیر آمریکا در سازمان ملل را رد کرد.

وی در این پیام توئیتری نوشت: این باعث افتخار است که در کاخ سفید و در کنار همکاران بسیار عالی خدمت کنم. من می دانم که رئیس جمهور جایگزین توانمندی را به جای سفیر هیلی معرفی خواهد کرد که آن جایگزین من نخواهم بود.

ساعتی پیش دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در پاسخ به پرسش‌های خبرنگاران مبنی بر احتمال انتصاب دخترش ایوانکا ترامپ به عنوان سفیر ایالات متحده نزد سازمان ملل گفت که ایوانکا می‌تواند سفیری فوق‌العاده نزد سازمان ملل متحد باشد؛ با این حال وی تأکید کرد در صورتی که چنین امری صورت گیرد، به «خویشاوندسالاری» متهم می‌شود، مسئله‌ای که خواهانش نیست. رئیس جمهوری آمریکا همچنین تأکید کرد که فکر نمی‌کند کسی [بیش از ایوانکا برای تصدی این سمت] قابل‌تر [و با صلاحیت‌تر] در جهان وجود داشته باشد.

عصر دیروز بود که رسانه‌های آمریکایی خبر دادند که دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا استعفای نیکی هیلی از سمتش به عنوان سفیر و نماینده دائم ایالات متحده نزد سازمان ملل را پذیرفته است.

نیکی هیلی از اعضای اصلی هدایت‌کننده تیم سیاست خارجی دولت ترامپ بوده است که با همراهی مایک پامپئو و جان بولتون، وزیر خارجه و مشاور امنیت ملی رئیس جمهوری، مثلث سیاست تهاجمی ترامپ در عرصه دیپلماسی را تشکیل می‌دادند.

ترامپ نیز در کنفرانسی خبری با حضور نیکی هیلی اعلام کرد که از شش ماه پیش از تصمیم سفیر آمریکا نزد سازمان ملل برای کناره‌گیری از سمتش مطلع شده و اینکه نیکی هیلی تا پایان سال جاری میلادی همچنان در سمت خود باقی خواهد ماند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۴۶۵۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان