//
کدخبر: ۱۳۳۲۰۷ //

مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا: دستیابی به توافق برگزیت بسیار نزدیک است

دو منبع آگاه بر این باورند که مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا دستیابی به توافق نهایی بر سر برگزیت را بسیار نزدیک ارزیابی کرده‌اند.

 مذاکره‌کنندگان اتحادیه اروپا: دستیابی به توافق برگزیت بسیار نزدیک است
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از رویترز، دو منبع آگاه تاکید کردند که مذاکره کنندگان اتحادیه اروپا اواخر روز پنجشنبه به دیپلمات های حاضر در بروکسل گفته اند که دستیابی به توافق مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بسیار نزدیک است.

بر اساس این گزارش اتحادیه اروپا روز پنجشنبه اعلام کرد که در حال بررسی پیشنهادات جدید لندن درباره مرز ایرلند است. مسائل مربوط به مرز ایرلند از مهمترین موانع دستیابی دو طرف به توافق نهایی بر سر برگزیت بوده است.

یک عضو تیم میشل بارنیه مذاکره کننده ارشد اتحادیه اروپا تازه ترین تحولات درباره مذاکرات برگزیت را به اطلاع دیپلمات های اروپایی رسانده است.

این منبع آگاه گفته است که در سایر زمینه ها و مسائل مورد اختلاف نیز پیشرفت هایی حاصل شده است.

انگلیس می خواهد 29 ماه مارس سال 2019 اتحادیه اروپا را ترک کند. این خروج باید از طریق یک توافق بین لندن و بروکسل که تا ماه اکتبر منعقد می شود تنظیم شود تا پارلمان ها فرصت رای گیری و ارزیابی این توافق را داشته باشند. اگر تا آن زمان هیچ توافقی شکل نگیرد انگلیس بدون توافق و به صورت نامنظم از این اتحادیه خارج می شود. چنین خروجی می تواند عواقب اقتصادی سخت و دشواری داشته باشد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۳۲۰۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان