//
کدخبر: ۱۳۱۳۱۸ //

استعفای رئیس مجلس الجزایر صحت ندارد

یک منبع آگاه در پارلمان الجزایر گفت، با وجود شایعات منتشر شده در خصوص استعفای «سعید بوحجه » رئیس مجلس مردمی ملی الجزایر، او هنوز استعفا نداده است.

استعفای رئیس مجلس الجزایر صحت ندارد
به گزارش فرتاک نیوز،

امروز جمعه برخی رسانه ها خبر استعفای بوحجه را منتشر کردند و این در حالی است که وی هنوز استعفا نداده است.

تارنمای الجزایری «تی اس ای » نیز نوشت، رئیس مجلس استعفا نکرده و خود او گفته است، اگر اقدامات قانونی در این خصوص صورت گیرد، او آماده کناره گیری است.

گفته می شود مجلس نمایندگان بر اساس قوانین الجزایر نمی تواند رای اعتماد خود را از رئیس مجلس 80 ساله این کشور پس بگیرد و راه برکناری رئیس مجلس نیاز به دستور رئیس جمهوری داردکه او را به عنوان رئیس پیشنهاد داده است.

این روزها شماری از نمایندگان مجلس به ویژه نمایندگانی از حزب جبهه آزادیبخش ملی الجزایر تلاش می کنند بوحجه را برکنار کنند و در این چارچوب نامه ای با امضای 300 نماینده از مجموع 462 نماینده مجلس تهیه شده است . گفته می شود همه نمایندگان جبهه آزادیبخش ملی (164 نماینده ) این نامه را امضا کرده اند و آن ها می گویند رئیس مجلس بدون مشورت با نمایندگان تصمیم گیری می کند.

برخی منابع پیش از این گفته بودند خود بوحجه گفته است با این شرایط و در حالی که شماری از نمایندگان می خواهند او را برکنار کنند، نمی تواند به کار ادامه دهد و طی روزهای آینده استعفا می دهد.

به نظر می رسد نمایندگان با اعمال فشار بر بوحجه می خواهند او را وادار به استعفا کنند و حال توپ در زمین او و ریاست جمهوری است، اگر او خود استعفا دهد یا اینکه رئیس جمهوری دستور عزل او را صادر کند، باید رئیس مجلس دیگری تعیین شود.

آخرین انتخابات مجلس در الجزایر در بهار سال 2017 برگزار شد و دو حزب جبهه آزادیبخش ملی و مجمع ملی دمکراتیک به ترتیب با کسب 164 و 97 کرسی، بیشترین نماینده را در مجلس دارند.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۳۱۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان