//
کدخبر: ۱۲۹۳۶۰ //

تغییری در اصول هماهنگی اسرائیل و روسیه به وجود نیامده است

یک مسؤول نظامی اسرائیلی کمی قبل از سقوط هواپیمای ایلوشین روسیه در سوریه گفته بود که حضور روسیه در سوریه ایجاب می‌کند تل‌آویو کاملا در عملیاتش مراقب باشد.

 تغییری در اصول هماهنگی اسرائیل و روسیه به وجود نیامده است
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه هاآرتص در گزارشی نوشت که قبل از سقوط هواپیمای ایلوشین روسیه در سوریه، مصاحبه‌ای را با اوری اورون، رئیس دستگاه اطلاعات نیروی هوایی ارتش اسرائیل انجام داده است که پرونده سوریه به ویژه حضور نظامی روسیه در این کشور محور این مصاحبه بوده است.

این مسؤول نظامی به هاآرتص گفته است: عملیات نظامی روسیه در سوریه در تابستان ۲۰۱۵ بدون شک تغییر ریشه‌ای را در جنگ سوریه به وجود آورده و جنگ را به نفع دولت سوریه به پیش برد.

اورون مداخله روسیه در سوریه را یکی از قوی‌ترین اقدامات طی سال‌های اخیر دانسته است.

وی گفت: آیا حضور روسیه در سوریه از فعالیت‌های اسرائیل خواهد کاست؟ این چالشی برای ماست و ما باید نهایت دقت خود را به کار گیریم.

اورون ایران را به تلاش برای سلطه بر سوریه متهم کرده و گفته: اسرائیل وارد نزاعی برای مقابله با این چالش سنگین شده است.

این مسؤول هشدار داد که تل‌آویو در دوره اخیر موضع‌گیری نظامی ایران در عراق از جمله استقرار موشک‌های زمین به زمین را زیرنظر دارد.

از سوی دیگر، یک مسؤول نظامی اسرائیلی اعلام کرد که قواعد عملیات و هماهنگی اسرائیل با روسیه در سوریه تغییری نکرده است و به رغم کشته شدن چند سرباز روسی در حادثه سقوط هواپیمای ایلوشین روسیه، ما همچنان آزادی تحرک در سوریه را حفظ می‌کنیم.

این مسؤول گفت که هیئت اسرائیلی که به مسکو سفر کرده توضیحات لازم را درباره سقوط هواپیمای به روسیه ارائه کرده است.

وی گفت که اسرائیلی‌ها اسنادی را ارائه کردند مبنی بر اینکه هواپیمای روسیه به خاطر اقدام غیرمسؤولانه ارتش سوریه سقوط کرده است.

این مسؤول تاکید کرد: سوری‌ها حدود ۲۰ موشک را شلیک کردند. جنگنده‌های اسرائیلی نزدیک هواپیمای روسی نبودند و از چند مدت قبل به حریم هوایی اسرائیل بازگشته بودند. ما چند دقیقه قبل از عملیات به ارتش روسیه درباره حمله خبر داده بودیم.

وی افزود: روسیه این توضیحات را قبول دارد. دیدار با مسؤولان نیروی هوایی روسیه به ما فرصت بهبود مکانیزم عدم درگیری را داد و دو طرف می‌توانند از این فرصت بعدا برای انجام اصلاحات استفاده کنند اما آزادی تحرکات ما اصل و اساس است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۳۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان