//
کدخبر: ۱۲۹۲۷۱ //
رئیس پارلمان ترکیه :

امنیت ترکیه و جمهوری آذربایجان به هم پیوند خورده است

رئیس پارلمان ترکیه ، روز جمعه در مراسم یکصدمین سالروز تاسیس مجلس جمهوری آذربایجان، در باکو گفت: آزادی و امنیت دو ملت آذربایجان و ترکیه به هم پیوند خورده است .

امنیت ترکیه و جمهوری آذربایجان به هم پیوند خورده است
به گزارش فرتاک نیوز،

«بینالی ییلدریم» با اشاره به مشترکات تاریخی و فرهنگی دو کشور، اظهار داشت: وقتیکه نام کشورهای خارجی را مطرح می کنیم جمهوری آذربایجان را جزو کشورهای خارجی نمی دانیم چرا که ترکیه همان جمهوری آذربایجان و جمهوری آذربایجان هم همان ترکیه است .

ییلدریم گفت : ترکیه و جمهوری آذربایجان یکصد سال پیش برای باقی ماندن در عرصه تاریخی مبارزه کردند و یکصد سال پیش جمهوری دموکراتیک آذربایجان و مجلس آن تاسیس شد .

وی افزود: جمهوری آذربایجان سهم خود را برای برقراری صلح و ثبات در منطقه ادا می کند .

رئیس پارلمان ترکیه گفت:آنکارا همواره در کنار جمهوری آذربایجان بوده و از استقلال آن حمایت کرده است و دو کشور بصورت مشترک طرح های مهم که به گسترش همکاری در منطقه کمک می کند ، اجرا کردند .

ییلدریم ،احداث خط لوله نفتی باکو - تفلیس - جیهان ، خط ریلی باکو - تفلیس - قارص و پروژه اقتصادی دیگر را از جمله نمونه های همکاری و فعالیت مشترک دو کشور عنوان کرد .

رئیس پارلمان ترکیه امروز همچنین با رئیس جمهوری آذربایجان ، الهام علی اف دیدار و گفت و گو کرد.

علی اف در این دیدار با اشاره به سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه به جمهوری آذربایجان برای شرکت در رژه ارتش این کشور برگزار بمناسبت آزادسازی شهر باکو در اوایل قرن بیستم با مساعدت نیروهای ترکیه ، گفت : این رژه نظامی نشانه دوستی و برادری دو کشور بود .

وی ،همچنین توسعه روابط دوستی و برادری جمهوری آذربایجان و ترکیه در همه عرصه ها از جمله همکاری های بین پارلمانی را حائز اهمیت خواند و در خصوص تقویت و گسترش هر چه بیشتر روابط دو کشور ابراز اطمینان کرد .

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۲۷۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان