//
کدخبر: ۱۲۹۲۱۶ //

ترامپ:‌ ریاست نشست شورای امنیت درباره ایران را برعهده خواهم داشت

رئیس جمهوری آمریکا گفت که هفته آتی ریاست نشست شورای امنیت درباره ایران را برعهده خواهد گرفت.

 ترامپ:‌ ریاست نشست شورای امنیت درباره ایران را برعهده خواهم داشت
به گزارش فرتاک نیوز،

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا گفت که هفته آتی ریاست نشست شورای امنیت درباره ایران را برعهده خواهد گرفت.

این در حالی است که طی روزهای اخیر چند رسانه آمریکایی گزارش داده بودند دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا از بیم آشکار شدن اختلافاتش با متحدان اروپایی در موضوع ایران دستورکار جلسه‌ای در شورای امنیت را از تمرکز صرف بر ایران تغییر داده است.

روزنامه واشنگتن‌پست نیز سه‌شنبه گذشته با اشاره به تغییر برنامه شورای امنیت، نگرانی از حضور نماینده ایران در این نشست و مجادله وی با ترامپ را دلیلی دیگر برای تغییر دستور کار این نشست دانسته است. این نشریه آمریکایی به‌نقل از منابع مطلع دیپلماتیک نوشته دولت ترامپ طرحی را که «نیکی هیلی»، نماینده آمریکا در سازمان ملل برای برگزاری نشستی در شورای امنیت به‌ریاست ترامپ داده بود رد کرده است.

به‌نوشته واشنگتن‌پست، سایر مقام‌های آمریکایی هم ابراز نگرانی کرده بودند که منشور سازمان ملل به ایران اجازه خواهد داد در این نشست شرکت کند و به همین دلیل امکان داشت میان ترامپ و نماینده ایران مجادله‌ای جدی ایجاد شود.

با این حال، توئیت امروز جمعه ترامپ، نشان داد که رئیس جمهوری آمریکا اصرار دارد طی نشست هفته آتی شورای امنیت سازمان ملل، موضوع ایران را به عنوان مسئله اصلی این نشست مطرح کند.

از آنجا که ریاست دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه سپتامبر در اختیار ایالات متحده قرار دارد این کشور مشخص‌کننده برنامه‌های این شورا در این ماه خواهد بود.

13970630175932728154537910

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۹۲۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان