//
کدخبر: ۱۲۷۴۴۰ //

سران چین و ونزوئلا بر توسعه روابط تاکید کردند

شی جین پینگ رییس جمهوری چین و 'نیکولاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا روز جمعه در پکن با یکدیگر دیدار و بر توسعه روابط دو جانبه تاکید کردند.

سران چین و ونزوئلا بر توسعه روابط تاکید کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 شی جین پینگ رییس جمهوری چین در این دیدار ضمن استقبال از دهمین دیدار 'مادورو' از چین خاطر نشان کرد چین نسبت به روابط خود با ونزوئلا همواره دیدی راهبردی و دوراندیشی داشته است.

او با اشاره به اینکه جهان امروز با عوامل بی ثبات و نامشخصی مواجه است تصریح کرد چین و ونزوئلا در مقابل شرایط و چالش های جدید باید بر دوستی و اعتماد متقابل بیافزایند، با نوآوری برای رسیدن به سود متقابل همکاری کنند و روابط راهبردی و مشارکتی همه جانبۀ بین خود را به مرحلۀ جدیدی برسانند و به نحو احسن برای مردم دو کشور رفاه ایجاد کنند.

'نیکولاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا نیز در این دیدار عنوان کرد مردم ونزوئلا و چین در طول تاریخ دوست یکدیگر بوده اند، با تشریک مساعی دو طرف روابط ونزوئلا و چین از بوته آزمون های گوناگون بیرون آمده و روز به روز محکمتر شده و به دستاوردهای فراوانی رسیده است.

او از درک و حمایت چین از ونزوئلا در طولانی مدت قدردانی کرد و ابراز امیدواری نمود کشورش از تجارب موفق چین در اصلاحات و درهای باز و مدیریت کشور استفاده کند.

پیش از ظهر امروز نیز مقامات ارشد چین از جمله 'وانگ یی' وزیر امور خارجه و همچنین رئیس کمیسیون اصلاحات و توسعه ملی چین با 'نیکولاس مادورو' رئیس جمهوری ونزوئلا دیدار کردند.

کارشناسان معتقدند مادورو برای بررسی توافقات اقتصادی همزمان با بحران مالی کشورش به چین سفر کرده است و به دنبال متقاعد کردن پکن برای اعطای وام‌های جدید به دولت کاراکاس است.

پیشتر رسانه ها به نقل از 'سیمون زرپا' وزیر دارایی ونزوئلا گزارش کرده بودند چین با اختصاص خط اعتباری پنج میلیارد دلاری به ونزوئلا موافقت کرده است.

همچنین امروز با حضور مقامات دو کشور، چند توافقنامه همکاری میان چین و ونزوئلا امضا شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۷۴۴۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان