//
کدخبر: ۱۲۶۸۱۳ //

قطر کشورهای عربی را به مذاکره فراخواند

وزارت خارجه قطر در بیانیه خود چهار کشور عربی را به گفت‌وگو برای پایان دادن به نقض حقوق بشری که در چارچوب بحران در روابط این کشورها به وجود آمده است، دعوت کرد.

 قطر کشورهای عربی را به مذاکره فراخواند
به گزارش فرتاک نیوز،

 طبق گزارش خبرگزاری قطر (قنا)، در این بیانیه به خسارت‌های وارده به شمار زیادی از خانواده‌ها در نتیجه بحران به وجود آمده در روابط بین قطر و چهار کشور مذکور اشاره شده است.

13970621000889_Test_NewPhotoFree.jpg

چهار کشور عربی از یک سال و نیم قبل روابط دیپلماتیک خود با قطر را به بهانه حمایت این کشور از تروریسم، قطع کرده و فهرستی از خواسته‌های ۱۳‌گانه خود از جمله کاهش روابط دوحه با ایران، توقف حمایت از حماس و اخوان‌المسلمین و تعطیلی شبکه الجزیره را ارائه و آن را شرط ازسرگیری روابط با قطر قرار داده‌اند.

در همین ارتباط «عبید سالم الزعابی» نماینده دائم امارات در دفتر سازمان ملل در ژنو در نشست شورای حقوق بشر با قرائت بیانیه‌ای به نمایندگی از سوی چهار کشور عربی، گفت که قطر بایستی نیت حقیقی خود برای گفت‌وگو در چارچوب میانجی‌گری کویت را نشان دهد.

الزعابی افزود که چهار کشور مذکور بارها تأکید کرده‌اند که اقدامات مربوط به تحریم قطر که با هدف حمایت از امنیت و ملت‌های این کشورها اتخاذ شده، تنها زمانی پایان خواهد یافت که دولت قطر هر گونه حمایت از جمله حمایت مالی از تروریسم را متوقف نماید.

 

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: افکارنیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۸۱۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان