//
کدخبر: ۱۲۶۸۰۵ //
رییس گالوپ:

مردم آمریکا غیرقانونی بودن ارتباط ترامپ باروسیه را رد کردند

سردبیر موسسه افکارسنجی آمریکایی'گالوپ' گفت،مردم آمریکا این موضوع را که ترامپ در ارتباط با مداخله روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016میلادی اقدامی غیرقانونی و مجرمانه مرتکب شده را رد کرده اند.

مردم آمریکا غیرقانونی بودن ارتباط ترامپ باروسیه را رد کردند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از پایگاه خبری هیل، 'فرانک نیوپورت' سردبیر گالوپ گفت: بسیاری از مردم آمریکا این ایده که ترامپ تا حدی اقدامی غیرقانونی تبانی انجام داده است را رد می کنند. وی افزود: بسیاری از مردم آمریکا می گویند که او اقدام اشتباهی انجام داده اما اقدام او غیرقانونی نبوده است.

اشاره نیوپورت به نظرسنجی گالوپ بود که هفته گذشته منتشر شد و حاکی از آن بود که تنها 29 درصد از پاسخ دهندگان اعتقاد دارند که ترامپ در ارتباط با مداخله روسیه در انتخابات سال 2016میلادی آمریکا اقدامی غیرقانونی انجام داده است.

27 درصد نیز گفتند که هرچند اقدام ترامپ غیراخلاقی بوده اما غیرقانونی نبوده و 35 درصد نیز گفتند ترامپ هیچ کاری که اشتباه جدی باشد انجام نداده است.

براساس این گزارش، موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا از ماهها پیش یکی از مسائل دردسرساز برای ترامپ بوده است.

مایکل کوهن وکیل پیشین ترامپ ماه گذشته در یک دادگاه با اشاره به ترامپ گفت که او با هماهنگی و به دستور یک نامزد ریاست جمهوری، قوانین مربوط به تامین مالی کارزار انتخاباتی را نقض کرده است.

 رئیس جمهوری آمریکا با موارد اتهامی متعددی روبه رو است که هریک ممکن است زمینه‌ساز اقدام قانونی و استیضاح او شوند. از جمله این موارد، جلوگیری از اجرای عدالت در تحقیقات مربوط به روسیه و نقض قوانین انتخاباتی است.

ترامپ اخیرا به گمانه زنی ها در این رابطه واکنش نشان داده و مدعی شده بود که با استیضاح او «بازار آمریکا سقوط می کند». اکنون همه نگاه‌ها به نتیجه انتخابات آتی کنگره است که می‌تواند به پیروزی دمکرات‌ها منجر شود.

انتخابات کنگره ششم نوامبر (15 آبان 97) خواهد بود و در آن تمامی 435 کرسی مجلس نمایندگان و یک سوم از کرسی‌های مجلس سنای این کشور به رای گذاشته خواهد شد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۶۸۰۵ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان