//
کدخبر: ۱۲۵۲۶۰ //

خواب سفیر آمریکا برای مالکیت ابدی اسرائیل بر بلندی‌های جولان

سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی در اظهاراتی که امروز (پنجشنبه) منتشر شد، پیش‌بینی کرد که اسرائیل "تا ابد" بلندی‌های جولان را در اختیار داشته باشد. این اظهارات در واقع تاییدی بر ادعای مالکیت منطقه‌ای است که رژیم صهیونیستی در جنگ ۱۹۶۷ از سوریه غصب کرد.

خواب سفیر آمریکا برای مالکیت ابدی اسرائیل بر بلندی‌های جولان
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، دولت‌های خارجی شامل آمریکا، ادعای رژیم صهیونیستی را به رسمیت نمی‌شناسند و مشاور امنیت ملی دونالد ترامپ هم تاکید کرده است که سیاست واشنگتن تغییر ناپذیر است. با این حال دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در سرزمین‌های اشغالی مدعی است: اسرائیل آنجاست که بماند و ممکن است ایالات متحده ادعای ارضی اسرائیل بر بلندی‌های جولان را در آینده به رسمیت بشناسد.

او در گفتگو با روزنامه چپ‌گرای اسرائیل هیوم گفت: شخصا نمی‌توانم شرایطی را تصور کنم که در آن بلندی‌های جولان به سوریه بازگردانده شود. صادقانه می‌گویم که نمی‌توانم این شرایط را متصور شوم که بلندی‌های جولان برای همیشه برای اسرائیل نباشد. هیچکس به اندازه بشار اسد بی‌لیاقت‌تر از این نیست که جایزه‌ای مثل بلندی‌های جولان را دریافت کند.

از زمان آغاز به کار ریاست جمهوری ترامپ، اسرائیل برای تایید رسمی آمریکا بر کنترل بلندی‌های جولان لابی کرده است. ترامپ قدس را به عنوان پایتخت این رژیم اشغالگر به رسمیت شناخته و به چندین دهه سیاست آمریکا پشت کرده است اما جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا ماه گذشته مدعی شد تصمیم مشابهی درباره بلندی‌های جولان در دستور کار نیست.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۲۶۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان