//
کدخبر: ۱۲۵۰۲۶ //

سفیر اسبق انگلیس در ایران به مصر اعزام شد

وزارت امور خارجه انگلیس چهارشنبه اعلام کرد: 'جفری آدامز' که در سال‌های 2006 تا 2009 سفیر انگلیس در تهران بوده، به ‌عنوان سفیر جدید این کشور در مصر منصوب شد.

 سفیر اسبق انگلیس در ایران به مصر اعزام شد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از وزارت خارجه انگلیس، آدامز پیش ‌از این در سال‌های 1998 تا 2001 میلادی نیز معاون سفیر انگلیس در قاهره بوده و قرار است در ماه جاری میلادی (سپتامبر) به‌عنوان جایگزین 'جان کسن' کار خود را آغاز کند.

آدامز در سال 1979 میلادی به وزارت خارجه انگلیس پیوست و سه سال بعد، اولین مأموریت خارج از کشور خود را در مقام رایزن سوم سفارت انگلیس در جده (عربستان سعودی) آغاز کرد.

این سیاستمدار انگلیسی همچنین در سال‌های 2001 تا 2003 سرکنسول انگلیس در قدس اشغالی بود و سپس تا سال 2005 معاونت وزیر امور خارجه وقت انگلیس را بر عهده داشت.

او در سال 2006 به‌ عنوان سفیر انگلیس راهی تهران شد و پس از پایان مأموریت سه‌ساله‌اش به مدیرکل بخش خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه انگلیس منصوب می‌شود.

آخرین سمت او براساس اعلام وزارت خارجه انگلیس، نمایندگی این کشور در لاهه طی سال‌های 2013 تا 2017 ذکر شده است.

روابط انگلیس و مصر طی سال‌های اخیر پس از سقوط دولت 'حسنی مبارک' دچار فراز و فرودهای متعددی بوده است. درحال حاضر «ترزا می» نخست‌ وزیر انگلیس از حامیان دولت عبدالفتاح السیسی به شمار می‌رود و از این منظر از سوی گروه‌های حقوق بشری داخل به ‌شدت مورد انتقاد قرار دارد.

«می» فروردین گذشته پیروزی السیسی در انتخابات ریاست جمهوری مصر را به وی تبریک گفت و نسبت به گسترش همکاری‌های دوجانبه میان دو کشور ابراز امیدواری کرد.

در همین حال وزارت خارجه انگلیس روز گذشته با صدور بیانیه ای سطح هشدار امنیتی خود را برای سفر اتباعش به مصر افزایش داد.

در این بیانیه با اشاره به انفجار صورت گرفته مقابل سفارت آمریکا در قاهره ، از اتباع این کشور خواسته شده تا هوشیاری خود را نسبت به اوضاع و تحولات مصرف حفظ کرده و دستور مقام های محلی را دنبال کنند.

براساس آمار این وزارتخانه، سال گذشته بیش از 319 هزار تبعه انگلیسی از مصر بازدید کرده اند؛ با این حال وزارت خارجه انگلیس نسبت حملات تروریستی به ویژه علیه مسافرت های هوایی هشدار داده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۵۰۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان