//
کدخبر: ۱۲۴۳۱۸ //

حمایت کره‌شمالی از مسکو در موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا

اصلی‌ترین روزنامه کره شمالی به نام رودونگ سینمون امروز (دوشنبه) در مقاله‌ای به مداخله ادعا شده روسیه در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 میلادی آمریکا پرداخت که می‌تواند به عنوان جانبداری از مسکو در تنش با واشنگتن تفسیر شود.

حمایت کره‌شمالی از مسکو در موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این مقاله روزنامه رودونگ سینمون تحت عنوان "دورنمای ابری برای روابط بی‌ثبات روسیه و آمریکا" به نشست اخیر میان جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا و نیکولای پاتروشف، همتای روسی‌اش در ژنو می‌پردازد.

بولتون و پاتروشف در جریان مذاکرات مفصلی که 23 اوت (1 شهریور) در سفارت آمریکا در ژنو داشتند نتوانستند یک بیانیه مشترک صادر کنند.

روزنامه رودونگ سینمون ظاهرا مسئولیت این عدم توافق را به واشنگتن نسبت داده و در این مقاله می‌نویسد: این مذاکرات پنج ساعته بدون یک بیانیه مشترک یا یک کنفرانس خبری مشترک پایان یافت. دلیل این مساله این است که طرف آمریکایی درخواست کرد که باید در این بیانیه به مداخله روسیه در انتخابات آمریکا در سال 2016 میلادی اشاره شود.

در ادامه این مقاله آمده است: آمریکا هشدار داده که اجازه نمی‌دهد روسیه در انتخابات میان دوره‌ای‌اش در ماه نوامبر مداخله کند و اقدامات لازم را برای جلوگیری از تکرار مداخله روسیه در این انتخابات اتخاذ می‌کند. روسیه دلیلی ندارد با بیانیه‌ای موافقت کند که در آن به مداخله‌اش در انتخابات آمریکا اذعان می‌شود.

این مقاله روزنامه رودونگ سینمون توجه بسیاری را به خود جلب کرده و در حالی منتشر شده که روابط آمریکا – کره شمالی درخصوص پرونده خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره و اعلام پایان جنگ کره 53 به بن بست رسیده است.

کارشناسان می‌گویند این مطلب می‌تواند اینگونه تفسیر شود که پیونگ یانگ در درگیری میان مسکو و واشنگتن بر سر ادعای مداخله در انتخابات، طرف روسیه را می‌گیرد.

در این روزنامه دولتی کره شمالی آمده است: به طور کلی مذاکرات ژنو تمامی افرادی را که به صلح و امنیت جهان امید داشتند، ناامید کرد. روسیه و آمریکا همچنان در حوزه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی،‌ نظامی و دیگر حوزه‌ها اختلاف خواهند داشت. این مساله ثابت کرده که بسیار دشوار است دو کشوری که منافع ژئوپلتیکی مختلفی دارند بتواند اختلافات دوجانبه خود را حل کنند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان