//
کدخبر: ۱۱۱۳۶۲ //

دیدار با پوتین اختلاف میان ترامپ و کنگره را افزایش داد

در حالی که رئیس جمهوری آمریکا از نتایج دیدارش با همتای روس خود حمایت می کند، کنگره از تمایل خود برای افزایش تحریم علیه روسیه به دلیل دخالت ادعایی مسکو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت.

 دیدار با پوتین اختلاف میان ترامپ و کنگره را افزایش داد
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، با افزایش انتقادها از دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا مبنی بر ناتوانی او از طرح مساله دخالت روسیه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در دیدارش با پوتین، کنگره این کشور از تحریم های جدید علیه مسکو گفت.

ترامپ پس از دیدار روز دوشنبه خود با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه، در اظهاراتی مغایر با یافته های جوامع اطلاعاتی آمریکا گفت که روسیه دخالتی در انتخابات آمریکا نداشته است.

انتقادات بسیار گسترده از این اظهارات ترامپ سبب شد که او تنها یک روز پس از این اظهارات، اذعان کند که به نهادهای اطلاعاتی کشورش ایمان دارد و می پذیرد که مسکو در انتخابات آمریکا دخالت کرده است.

با این حال برخی از اعضای کنگره از جمله هم حزبی های جمهوریخواه ترامپ از احتمال تحریم های جدید علیه روسیه در ارتباط با موضوع دخالت در انتخابات گفتند.

جف فلیک سناتور جمهوریخواه و باب منندز سناتور ارشد دمکرات از لزوم تصویب قطعنامه ای در حمایت از جامعه اطلاعاتی آمریکا و متحدان این کشور گفتند.

بن سس و پت مونی دو سناتور جمهوریخواه به همراه چاک شومر رهبر اقلیت دمکرات و مارک وارنر معاون کمیته اطلاعات سنا از تحریم های بیشتر علیه روسیه حمایت کردند.

همچنین پاول رایان رئیس جمهوریخواه مجلس نمایندگان آمریکا پیش از دیدار با ترامپ در کاخ سفید ضمن توصیف مسکو به عنوان «تهدید» برای واشنگتن، گفت که مایل به بررسی تحریم های بیشتر علیه روسیه است.

ترامپ سه شنبه شب اظهارات خود در حمایت از مسکو در مقابل جامعه اطلاعاتی آمریکا را اشتباه لفظی خواند و گفت که منظور او این بوده که 'چرا روسیه نباید در انتخابات آمریکا دخالت کند'.

این در حالی است که ترامپ دوشنبه شب پس از دیدار با پوتین ضمن رد احتمال دخالت روسیه در انتخابات آمریکا گفت: چرا روسیه باید در انتخابات آمریکا دخالت کند؟

ترامپ با وجود آنکه به اشتباه خود اذعان کرده و حمایتش از نهادهای اطلاعاتی آمریکا را اعلام کرد، اما گفت که دخالت روسیه در انتخابات آمریکا تاثیری در نتیجه آن نداشته است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۱۳۶۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان