//
کدخبر: ۱۲۴۱۱۴ //

سازمان ملل: به رغم تصمیم آمریکا، آنروا به فعالیتش ادامه می‌دهد

با وجود تصمیم واشنگتن مبنی بر قطع کمک مالی این کشور به آنروا، کمیسیونر عالی آژانس آوارگان سازمان ملل از ادامه فعالیت آن خبر داد.

سازمان ملل: به رغم تصمیم آمریکا، آنروا به فعالیتش ادامه می‌دهد
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از النشره، پییر کرینبول، کمیسیونر عالی آژانس امداد و کاریابی آوارگان فلسطینی (آنروا) در پیامی به آوارگان فلسطینی از حمایت‌های مالی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس به این سازمان و در راس آن امارات و عربستان قدردانی کرد.

وی گفت، آنروا به ارائه خدمات خود به حدود ۵.۵ میلیون آواره فلسطینی در دنیا ادامه می‌دهد.

کرینبول در پیام خود نوشت: با اطمینان به اطلاع آوارگان فلسطین در کرانه باختری، قدس شرقی، غزه، اردن، لبنان و سوریه می‌رسانم که فعالیت ما ادامه داشته و این سازمان پا برجا باقی خواهد ماند.

وی در ادامه نوشت: به نیازهای جامعه پاسخ خواهیم داد،‌ از خدمات حیاتی خود حفاظت خواهیم کرد و تاسیسات خود را باز و امن نگه خواهیم داشت.

این مقام مسؤول افزود، درد و رنج آوارگان فلسطینی ناشی از آوارگی اجباری، سلب مالکیت، نبود خانه و کاشانه، نبود راه‌های معیشتی، نبود کشور مستقل و اشغال‌گری است.

کرینبول گفت، صرف نظر از تلاش‌ها برای کاهش یا سلب مشروعیت موارد فردی و گروهی آوارگان فلسطین، حقیقتی که غیرقابل انکار است، این است که آنها براساس قوانین بین‌المللی دارای حقوق بوده و نماینده جامعه‌ای با ۵.۴ میلیون تن هستند که نمی‌توان به راحتی حضورشان را لغو کرد.

وی ادامه داد، تصمیم آمریکا مبنی بر قطع کمک مالی این کشور به آنروا به تنش میان ایالات متحده و رهبری فلسطین به دنبال اعلام واشنگتن درباره قدس اشغالی مربوط است و ارتباطی به عملکرد آنروا ندارد، مساله‌ای که نشان می‌دهد این کشور به دنبال سیاسی‌کردن حمایت خود از این سازمان است.

کرینبول با اشاره به کمک‌ مالی کشورهای عربی به آنروا تصریح کرد، همچنان به بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای رهایی از بحران ۲۰۱۸ نیاز دارد.

دولت آمریکا با هدف تحت فشار گذاشتن محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین برای قبول بازگشت به میز مذاکرات مستقیم با اسرائیل، پس از اینکه بخش بیشتری از کمک مالی خود را به آنروا بلوکه کرده بود، اعلام کرد، حمایت خود را از بودجه این سازمان متوقف می‌کند.

تشکیلات خودگردان فلسطین به دنبال اعلام دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مبنی بر به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل از توقف مذاکرات با اسرائیل خبر داد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۴۱۱۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان