//
کدخبر: ۱۲۰۴۰۱ //

سقوط بالگرد ائتلاف یک سرباز آمریکایی را در عراق کشت

سقوط یک فروند بالگرد ائتلاف نظامی موسوم به ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا، سبب کشته شدن دست کم یک سرباز آمریکا شد.

 سقوط بالگرد ائتلاف یک سرباز آمریکایی را در عراق کشت
به گزارش فرتاک نیوز،

خبرگزاری المعلومه عراق دقایقی پیش به نقل از یک رسانه عربی از سقوط این بالگرد در خاک عراق خبر داد.

براساس این گزارش که چند سرباز دیگر آمریکا نیز در این حادثه زخمی شدند.

در این به جزییات بیشتری اشاره نشده است.

این حادثه تنها یک روز پیش آن صورت می گیرد که ائتلاف مذکور تاکید کرده بود نیروهای آمریکایی تا زمانی که ضرورت اقتضا کند در عراق باقی می مانند.

مقامات آمریکایی پیشتر وعده داده بودند که پس از پایان داعش نیروهای خود را از عراق خارج خواهند کرد.

آمریکایی ها که از سال 2003 عراق را به بهانه دروغین داشتن سلاح های کشتار جمعی اشغال کردند در سال 2011 بدلیل شکست ها و ناکامی های مکرر، مجبور به ترک عراق شدند با این حال سه سال بعد به بهانه مبارزه با داعش و در راس یک ائتلاف خودخوانده بین المللی بار دیگر وارد این کشور شدند.

پس از اعلام پایان نظامی گروهک تروریستی داعش در عراق در اوایل آذرماه سالجاری، بسیاری از احزاب، شخصیت ها و رسانه های عراقی با اشاره به منتفی شدن بهانه حضور نظامیان خارجی تحت پوشش ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش در کشورشان، بیش از پیش خواستار خروج این نظامیان که عمدتا نیروهای آمریکایی هستند، شده اند.

با استمرار مطالبات برای خروج نظامیان خارجی (آمریکا) پارلمان ملی عراق نیز اسفندماه 96 در مصوبه ای از دولت خواست جدول زمانبندی برای خروج نیروهای نظامی خارجی از این کشور تعیین کند اما تاکنون خبری مبنی بر اقدام احتمالی دولت حیدرالعبادی نخست وزیر در این خصوص منتشر نشده است.

این درحالی است که منابع محلی و اطلاعات میدانی حاکی از افزایش مداوم و گسترده نیروهای نظامی آمریکا در عراق طی ماههای اخیر است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۴۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان