//
کدخبر: ۱۱۹۳۱۸ //

اخباری از آغاز به کار آمریکا برای ساخت فرودگاه نظامی در شمال سوریه

روزنامه دولتی سوریه از آغاز قعالیت‌های نیروهای آمریکایی برای ساخت یک فرودگاه نظامی جدید در منطقه الشدادی در استان الحسکه سوریه همزمان با سفر هیئتی از ائتلاف ضدداعش به رقه برای بررسی بازسازی‌ها در این شهر خبر داد.

اخباری از آغاز به کار آمریکا برای ساخت فرودگاه نظامی در شمال سوریه
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه الوطن چاپ سوریه با اشاره به اقدام نیروهای آمریکایی برای ساخت یک فرودگاه نظامی جدید در منطقه الشدادی در استان الحسکه واقع در شمال شرق سوریه نوشت: در راستای احداث این فرودگاه نظامی ۱۵۰ دستگاه کامیون حامل مصالح ساختمانی و سلاح از شمال عراق وارد دیرالزور و از آنجا به الشدادی منتقل شده‌اند.

این روزنامه در ادامه نوشت: نیروهای سوریه دموکراتیک به کاروان آمریکایی اجازه ورود به منطقه تحت کنترل‌شان را دادند و هیئتی آمریکایی به ریاست ویلیام روباک، سفیر سابق آمریکا در بحرین با اعضای شورای مدنی رقه وابسته به شورای سوریه دموکراتیک نشستی داشت.

این دیدار که با حضور برت مک گورک، فرستاده رئیس جمهوری آمریکا برگزار شد، با وجود کاروان‌های نظامی آمریکا به شمال شرق سوریه همزمان شد.

این هیئت روز چهارشنبه به بررسی نتایج کمیته‌های شورای مدنی و حمایت‌ها در بخش خدمات و نیز بازسازی شهر رقه و حومه آن پرداخت.

شورای سوریه دموکراتیک که بازوی سیاسی نیروهای سوریه دموکراتیک محسوب می‌شود، اعلام کرد: در حال بررسی ایجاد ائتلافی به نمایندگی از ساکنان مناطق تحت کنترل این نیروها در شمال سوریه جهت آمادگی برای مذاکرات احتمالی با دمشق است.

این ائتلاف نماینده تمامی مناطق خودگردان و مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک و نیز رقه، دیرالزور و منبج خواهد بود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۳۱۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان