//
کدخبر: ۹۳۳۱۰ //

انتشار اسنادی از عملیات‌های محرمانه تفنگداران دریایی آمریکا در سوریه و عراق

به تازگی گزارش‌های متعددی با عنوان "داستان‌های سر به مهر" درباره عملیات‌های محرمانه تفنگداران دریایی آمریکا در سوریه و عراق منتشر شده است.

انتشار اسنادی از عملیات‌های محرمانه تفنگداران دریایی آمریکا در سوریه و عراق
به گزارش فرتاک نیوز،

ایت "بیزنس اینسایدر" در این رابطه می‌نویسد: اسناد و مدارک متعددی درباره عملیات غیرقانونی نیروهای ویژه آمریکایی در سوریه و عراق بر اساس قانون "آزادی اطلاعات" در آمریکا افشا شده است.

این اسناد نشان می‌دهد، تیم عملیات ویژه نیروی دریایی آمریکا که به تفنگداران دریایی مشهور هستند، عملیات "کثیفی" را در سوریه و عراق اجرا کردند که ظاهرش مبارزه با گروه تروریستی داعش بود اما در اصل اجرای عملیاتی در حمایت از گروه‌های وابسته به آمریکا یا مذاکره با فرماندهان داعشی بود.

مهم‌ترین این اسناد درباره حوادث متفاوتی از کشته شدن سه نظامی از واحد تفنگداران دریایی آمریکا از ژانویه تا ژوئیه 2016 و در طول مدت ماموریت‌های آنها در داخل خاک سوریه و عراق بود.

روشن است که این تاریخ با دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس جمهور پیشین آمریکا همزمان بود و این با اظهارات علنی و چند باره او و فرماندهان برجسته وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مبنی بر عدم دخالت نیروهای آمریکایی در عملیات مستقیم زمینی با داعش تعارض دارد.

این اسناد همچنین عملیات تفنگداران دریایی آمریکا در آن دوره برای مذاکره و ارتباط مستقیم با برخی فرماندهان داعش را افشا کرد.

همچنین سند دیگری حادثه کشته شدن یکی از نیروهای تفنگداران دریایی توسط تک‌تیراندازهای داعش را افشا می‌کند که در عملیات حمایت از نیروهای وابسته به مخالفان سوری و آموزش به آنها با این تک‌تیراندازها مواجه شد.

فرماندهی عملیات ویژه وابسته به تفنگداران دریایی آمریکا اسامی تمامی نیروها را از اسناد حذف کرده تا محرمانه بودن عملیات حفظ شود.

همچنین این فرماندهی از هرگونه اظهارنظر درباره ماهیت عملیات خودداری کرده و نگفته، چه کسی پشت هر نقشه محرمانه‌ای قرار دارد که از سوی آمریکا در سوریه و عراق طراحی می‌شود.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۹۳۳۱۰ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان