//
کدخبر: ۱۲۰۳۲۶ //
از نگاه کارشناسان اقتصادی هیسپان تی وی:

بررسی ثبات اقتصادی «بولیوی»

اوا مورالس با سیاست های اقتصادی پیش رو توانسته کشور بولیوی را به یکی از باثبات ترین کشورهای منطقه از نظر اقتصادی تبدیل کند. چالش های پیش روی مورالس، سوژه این هفته برنامه «منطقه مالی» هیسپان تی وی است.

بررسی ثبات اقتصادی «بولیوی»
به گزارش فرتاک نیوز،

به نقل از روابط عمومی شبکه هیسپان تی وی، برنامه اقتصادی « منطقه مالی» با اجرای «ادواردو نودا» در مادرید ضبط و تهیه می شود و هر هفته به یک موضوع مهم اقتصادی دنیا و بیشتر کشورهای آمریکای لاتین که مردم آن کشورها را درگیر خود کرده اشاره دارد.

بر اساس گزارش این هفته «منطقه مالی»، کمیته اقتصادی آمریکای لاتین بر اساس آمار خود اعلام کرده که رشد اقتصادی کشور بولیوی امسال 4 درصد افزایش خواهد داشت و این رشد ادامه خواهد یافت. در گزارشی با عنوان «بالانس مقدماتی اقتصادهای آمریکای لاتین و کاریبه در سال 2017»، این مرکز از میزان پایین بدهی و ثبات سیاست مبادله ای بولیوی در آمریکای جنوبی خبر داده است.

بر اساس آمار و اطلاعاتی که در این برنامه ارائه می شود، بولیوی در سال 2009 بالاترین رشد اقتصادی منطقه را در بحران اقتصادی همان سال داشته است. ثبات قیمت ها وکنترل تورم، اقتصاد این کشور را به یکی از با ثبات ترین اقتصادهای منطقه تبدیل کرده است. در حال حاضر بولیوی به عنوان کشوری با پایین ترین بدهی عمومی و دولتی، پایین تر از معدل آمریکای لاتین (38 درصد تولید ناخالص داخلی) شناخته می شود.

ادواردو نودا به همراه کارشناسان برنامه در تلاش اند تا با کاوش در اطلاعات منطقه ای، رشد اقتصادی این کشور را در مقایسه با بقیه کشورهای این قاره توضیح دهند و در ادامه به این سوالات پاسخ دهند که آیا بولیوی می تواند این مسیر مثبت را ادامه دهد؟ و تصمیمات اقتصادی اوا مورالس و وزرایش چگونه بر رفاه شهروندان تاثیر گذاشته است؟

برنامه اقتصادی «منطقه مالی» به تهیه کنندگی واحد برنامه های هیسپان تی وی، سه شنبه ها ساعت 20:30 به وقت تهران پخش و ساعت 4:30 چهارشنبه بازپخش خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۲۰۳۲۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان