//
کدخبر: ۱۱۹۵۱۶ //

گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری فرانسه و مصر

روسای جمهوری فرانسه و مصر در تماس تلفنی ضمن بررسی اوضاع نوار غزه، سوریه و لیبی بر کاهش تنش‌ها در غزه تأکید کردند.

 گفت‌وگوی تلفنی روسای جمهوری فرانسه و مصر
به گزارش فرتاک نیوز،

 «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه و «عبدالفتاح السیسی» همتای مصری وی طی یک گفت‌وگوی تلفنی ضمن بررسی قضیه فلسطین بر ضرورت کاهش تنش و ارائه کمک‌های انسانی فوری به نوار غزه تأکید کردند.

کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ماکرون در این تماس تلاش‌های مصر برای فعال‌سازی آشتی فلسطینیان، تضمین آتش‌بس در غزه و بهبود اوضاع انسانی در این منطقه را ستود.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، دو طرف همچنین اوضاع لیبی و تلاش‌های مصر و فرانسه برای حمایت از روند سیاسی تحت نظارت سازمان ملل را بررسی کردند.

«بسام راضی» سخنگوی ریاست‌جمهوری مصر نیز گفت که ماکرون و السیسی راهکارهای حمایت از تلاش‌های مربوط به دستیابی به راهکار سیاسی بحران لیبی از طریق کمک به فرستاده سازمان ملل برای انجام مأموریت خود و توافق همه طرف‌های لیبی درباره مسائل لاینحل را بررسی کردند.

به گفته وی، بررسی تحولات مربوط به بحران سوریه نیز از دیگر محورهای گفت‌وگوی ماکرون و السیسی بود و دو طرف بر تشریک مساعی جامعه جهانی با هدف دستیابی به راه‌حل فراگیر و دائمی این بحران و پایان دادن به اوضاع نابسامان سورریه تأکید کردند.

بنابر این گزارش، روسای جمهوری مصر و فرانسه همچنین در خصوص استمرار رایزنی و هماهنگی بین دو کشور درباره مسائل مختلف دارای اهتمام مشترک توافق کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۹۵۱۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان