//
کدخبر: ۱۱۵۶۸۳ //

دانشمند روسی به جاسوسی متهم شد

ویکتور کودریاوتسف دانشمند روس و عضو انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه مسئول طراحی موشک های مافوق صوت به تحویل اطلاعات محرمانه به یک موسسه بلژیکی متهم شد.

 دانشمند روسی به جاسوسی متهم شد
به گزارش فرتاک نیوز،

«یوگنی اسمیرنف» وکیل کودریاوتسف روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران خاطرنشان کرد که انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه با پژوهشگاه فون کارمان بلژیک توافقنامه همکاری داشت.

دانشمند موشکی روس متهم شده است که از طریق ارتباط اینترنتی اطلاعات محرمانه به بلژیک داده است.

وکیل وی گفت که محتویات پرونده موکل خود را مطالعه کرده و در آن کودریاوتسف به همکاری با انستیتو بلژیکی و نه دولت خارجی متهم شده است.

اسمیرنف ادامه داد: توافقنامه بین انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه با پژوهشگاه فون کارمان بلژیک در سطح دولت های دو کشور تایید شده بود.

به گفته وی، پیش از تشکیل پرونده کیفری در مورد کودریاوتسف، ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه ولادیمیر لاپیگین دانشمندی را که رئیس کودریاوتسف بود قبلا دستگیر شده است را بازجویی کردند.

کودریاوتسف دانشمند 74 ساله روس اواخر تیر ماه در پی افشای فناوری های نظامی این کشور از یک مرکز طراحی موشکی، بازداشت شد.

رسانه های روسی در این رابطه اعلام کردند که فناوری های بکارگرفته شده در موشک های مافوق صوت روسیه به خارج از این کشور درز کرده و سازمان امنیت فدرال، در این باره تحقیق می کند.

شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه اعلام کردکه ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه دفتر انستیتو مرکزی پژوهش های علمی ماشین سازی روسیه (مسئول طراحی موشک های مافوق صوت) را بازرسی کردند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۵۶۸۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان