//
کدخبر: ۱۱۴۲۸۶ //
هندوستان تایمز

آمریکا نمی تواند هند را واداربه قطع واردات نفت ایران کند

روزنامه 'هندوستان تایمز' با اشاره به خروج آمریکا از برجام و تاثیر این تصمیم بر امنیت انرژی هند نوشت: آمریکا نمی تواند این کشور را مجبور به توقف خرید نفت از ایران کند.

آمریکا نمی تواند هند را واداربه قطع واردات نفت ایران کند
به گزارش فرتاک نیوز،

این روزنامه در ادامه اضافه کرد واشنگتن از هند خواسته است در مدت چهار ماه خرید نفت از ایران را به صفر برساند.

روزنامه هندوستان تایمز با اشاره به گزارشنوشت حدود یک چهارم از کل نفت وارداتی هند از خاورمیانه در شش ماه نخست سال از ایران وارد شده است .

سهم ایران از مجموع واردات نفت هند از خاورمیانه در سال مالی جاری در مقایسه با سال های مالی در 2016-17 و 2017-18 بیش از 10 درصد افزایش داشته است.

این روزنامه در ادامه نوشت: اگر هند مجبور شود واردات نفت خود از ایران را قطع کند، هند با دو چالش از دست دادن نفت ارزان و افزایش جهانی قیمت نفت مواجه خواهد شد.

'هندوستان تایمز' با تاکید بر اینکه هنوز مشخص نیست که هند واردات نفت خود از ایران را متوقف خواهد کرد، افزود: دولت هند به این سوال پارلمان مبنی بر درخواست از پالایشگاه های نفت برای کاهش خرید نفت ایران، پاسخ مشخصی نداده است.

درادامه این مطلب اضافه شده است شوک نفتی ناشی از افزایش قیمت نفت برای اقتصاد هند بسیار مخرب است و باعث افزایش تورم و کاهش ارزش روپیه خواهد شد.

مقاله نویس این روزنامه هندی در ادامه با اشاره به وابستگی شدید هند به واردات نفت برای تامین نیاز خود به انرژی نوشت: وابستگی هند به واردات یکی از دلایل است که این کشور نمی تواند از سیاست های تضعیف روپیه برای رقابتی کردن صادرات خود استفاده کند زیرا افزایش هزینه واردات درآمدهای صادراتی هند را کاهش می دهد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۴۲۸۶ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان