//
کدخبر: ۱۱۰۱۴۷ //

چین بمب افکن‌های راهبردی را به مانورهای بین المللی روسیه اعزام می‌کند

نیروی هوایی چین قصد دارد بمب افکن‌های راهبردی، هواپیماهای جنگنده و هواپیماهای ترابری خود را برای شرکت در مانورهای بین‌المللی به روسیه اعزام کند.

چین بمب افکن‌های راهبردی را به مانورهای بین المللی روسیه اعزام می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

در حالی که قرار است مانورهای بین المللی در روسیه طی ماه جولای برگزار شود، نیروی هوایی چین نیز قصد دارد با اعزام بمب افکن های راهبردی، جنگنده های نظامی و هواپیماهای ترابری در این رزمایش بزرگ شرکت کند.

بر اساس این گزارش این اقدام چین تلاشی برای تحکیم روابط دفاعی با کشورهای دیگر به خصوص مسکو خواهد بود. بمب افکن های راهبردی موسوم به "ژیان اچ 6 کی" که اخیرا در دریای جنوبی چین و تنگه هرمز ماموریت گشت زنی انجام داده اند، در این مانورها شرکت خواهند کرد.

سخنگوی ارتش چین در این باره گفت: این رزمایش بزرگ نظامی برای نخستین بار قرار است 28 جولای یعنی شنبه دو هفته آینده در مناطق جنوبی روسیه و بخش هایی از قفقاز برگزار شود. کشورهای بلاروس، روسیه، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، ارمنستان و ایران نیز در این مانورهای مشترک نظامی شرکت خواهند داشت.

"یوئه گانگ" از مقام های بازنشسته ارتش چین در این باره گفت: هدف اصلی پکن از مشارکت در این مانورهای گسترده، ارزیابی نقاط ضعف و قوت بمب افکن های راهبردی است. بدون مشارکت در چنین تمرینات نظامی ، خیلی سخت است که بخواهیم شکاف بین هواپیماهای چینی و سایر هواپیماهای خارجی را ارزیابی کنیم. شرکت در این مانور فرصت خوبی است تا این بمب افکن ها را در برابر بمب افکن های پیشرفته روسی آزمایش کنیم.

این بمب افکن راهبردی چین با موشک های کروز با برد 1000 مایل مسلح شده است.

پس از پرواز بمب افکن های راهبردی بی 52 آمریکا بر فراز دریای جنوبی چین در اواخر آوریل، پکن نیز عملیات پرواز بمب افکن های اچ 6 کی را در این منطقه انجام داده است که با مخالفت واشنگتن روبرو شده است. آمریکا مدعی است که این اقدام چین موجب افزایش تنش ها و بی ثباتی در منطقه می شود.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۱۴۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان