//
کدخبر: ۱۱۰۱۳۲ //

ترامپ برداشت نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا را بررسی می‌کند

منابع خبری گفته‌اند به دنبال شدت گرفتن فشارها روی دولت آمریکا به دلیل افزایش قیمت سوخت، رئیس‌جمهور این کشور برداشت نفت از ذخایر استراتژیک این کشور را بررسی می‌کند.

 ترامپ برداشت نفت از ذخایر استراتژیک آمریکا را بررسی می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

به دنبال افزایش فشارهای سیاسی روی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای کنترل افزایش قیمت سوخت، دولت او فعالانه برداشت نفت از ذخائر استراتژیک آمریکا را بررسی می‌کند.

خبرگزاری بلومبرگ نوشته هنوز تصمیمی برای برداشت نفت خام از این مخزن 660 میلیون بشکه‌ای که به نام«مخازن استراتژیک نفت» شناخته می‌شود گرفته نشده، ولی گزینه‌های در دست بررسی مواردی مانند فروش آزمایشی 5 میلیون بشکه تا آزادسازی 30 میلیون بشکه را شامل می‌شود.

این خبر را دو منبع مطلع به رایزنی‌ها در این باره به بلومبرگ گفته‌اند. آنها خواسته‌اند نامشان فاش نشود.

ترامپ پیش از این در یک توئیت «سازمان کشورهای صادرکننده نفت» (اوپک) را مسئول افزایش قیمت نفت دانسته بود. او نوشت: «قیمت‌ نفت خیلی بالا است. باز هم دست اوپک در کار است. خوب نیست.»

او چند هفته بعد هم در توئیتی از اوپک خواست «همین حالا» قیمت نفت را پایین بیاورد.

وزیر نفت ایران در واکنش به این توئیت ترامپ گفت: «اصل و اساس اوپک بر این است که بازار نفت، سیاسی نباشد و عوامل سیاسی در بازار دخالت نداشته باشند تا عرضه و تقاضا قیمت نهایی نفت را تعیین کنند اما برخی اقدامات سیاسی و بی ثباتی‌ها موجب ایجاد نگرانی در بازار نفت و افزایش قیمت می شود و از جمله دستور توهین آمیز ترامپ به برخی اعضای اوپک که توهین به حاکمیت ملی کشورهای مستقل عضو این سازمان است موجب افزایش نگرانی ها در این بازار شده است.»

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۱۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان