//
کدخبر: ۱۱۰۰۰۱ //
بانک چندملیتی:

بعید است که ترامپ موضع سختگیرانه ای علیه ایران اتخاذ کند

خبرگزاری رویترز امروز (جمعه) و به نقل از تحقیق موسسه سرمایه گذاری چندملیتی 'بانک آمریکا – مریل لینچ (Bank of America Merrill Lynch)' خبر داد که در آستانه انتخابات آتی آمریکا، بعید است که رئیس جمهوری این کشور موضع سختگیرانه ای علیه ایران اتخاذ نماید که این امر منجر به تثبیت میانگین 70 دلار برای هر بشکه نفت برنت در سال 2018 خواهد شد.

 بعید است که ترامپ موضع سختگیرانه ای علیه ایران اتخاذ کند
به گزارش فرتاک نیوز،

ایران که سومین تولیدکننده اوپک است، با تحریم های آتی آمریکا علیه صادرات نفتی خود مواجه است که این تهدید منجر به کاهش خرید نفت از سوی برخی از مشتریان آن شده است.

بانک مذکور در ادامه تحقیق خود آورده است: دولت (آمریکا) به دنبال یک موفقیت سهل و آسان در موضوع تجارت خواهد بود تا بتواند نظر مساعد بازارها و رای دهندگان را پیش از انتخابات (میاندوره ای کنگره) در ماه نوامبر (15 آبان) جلب کند.

اخبار آغاز به کار بنادر لیبی و امید به امکان صادرات مقداری از نفت ایران پس از از سرگیری تحریم ها، به افت 0.7 درصدی نفت برنت در معاملات امروز و کاهش بهای آن به بشکه ای 73.91 دلار انجامید.

نفت در ماه ژوئن و اوائل ژوئیه به بشکه ای 80 دلار رسید که دلیل آن اختلال در صادرات نفت از لیبی و ونزوئلا و بیم از فشار آمریکا بر مشتریان نفتی برای به صفر کشاندن صادرات نفت از ایران از ماه نوامبر (13 آبان) بود.

برخلاف ترامپ که اوپک را مسئول رشد قیمت ها می داند، تهران معتقد است که تحریم های آمریکا علیه ایران و ونزوئلا بهای نفت را افزایش داده است.

بانک آمریکا – مریل لینچ پیش تر اعلام کرده بود که اگر عربستان سعودی نتواند تولید خود را افزایش دهد، به صفر رسیدن صادرات نفت ایران منجر به رشد 50 دلاری بهای هر بشکه نفت خواهد شد.

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۱۰۰۰۱ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان