//
کدخبر: ۲۱۶۵۳ //
امریکن کانسروتیو؛

اقدام احمقانه ترامپ برای مقابله با ایران/ عربستان لذت می‌برد!

«انجام چنین اقداماتی برای نشان دادن خصومت آمریکا با ایران، حاکی از آن است که سیاست های آمریکا در یمن تا چه میزان احمقانه بوده و هست...»

اقدام احمقانه ترامپ برای مقابله با ایران/ عربستان لذت می‌برد!
به گزارش فرتاک نیوز،

پایگاه آمریکایی "امریکن کانسروتیو" (American Conservative) با انتشار گزارشی تحت عنوان "حمایت منزجر کننده آمریکا از جنگ علیه یمن" به انتقاد از سیاست های جنگ طلبانه مقامات واشنگتن پرداخته است.

در این گزارش می خوانیم:

«پنتاگون به دنبال حمایت گسترده آمریکا از حمله به بندر حدیده یمن است؛ این در حالی است که چنین  حمله ای موجب گسترش و سرعت گرفتن بحران انسانی در یمن شده و قحطی در این کشور را تسریع خواهد کرد.

طی جلسه ای که روز سه شنبه به درخواست آژانس های کمک رسانی [به مردم یمن] برگزار شد، یکی از مقامات پنتاگون تلاش داشت اینگونه نشان دهد که این حمله می تواند به صورت تمیز و بدون نقص اجرا شده و طی چهار تا شش هفته، عربستان سعودی کنترل کامل این بندر را در دست بگیرد؛ این در حالی است که یکی دیگر از مقامات پنتاگون که در این جلسه حضور نداشته در گفتگو با "بازفید نیوز" عنوان کرده است که چنین انتظاراتی واقع بینانه نیست و تصرف این بندر می تواند ماه ها به طول بیانجامد.

باید گفت در حال حاضر نیز ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی یمن را در آستانه قحطی قرار داده و بخش هایی از این کشور هم اکنون گرفتار قحطی هستند.

آمریکا تا کنون به ائتلاف عربستان کمک کرده و در تخریب یمن و به قحطی کشیدن این کشور در دو سال گذشته با آن ها همدستی داشته است؛ اما کمک به عربستان در حمله پیشنهادی اخیر موجب پیچیده شدن اشتباهات گذشته خواهد بود و می توان گفت حمایت از این مداخله به مخرب ترین شیوه و در بدترین لحظه ممکن است.

موضوع خطرناک آن است که به نظر می رسد دولت ترامپ تمایل دارد به عربستان سعودی اجازه دهد که از شرایط موجود لذت برده و هر چه می خواهد انجام دهد. این اقدام نه تنها در راستای منافع ملی آمریکا نیست بلکه به معنای توسعه شدید حمایت از جنگی غیر قابل دفاع و همدستی بیشتر آمریکا در جنایات فجیع ائتلاف عربی است.

انجام چنین اقداماتی برای نشان دادن خصومت آمریکا با ایران، حاکی از آن است که سیاست های آمریکا در یمن تا چه میزان احمقانه بوده و هست. تخریب و به قحطی کشیدن یمن، آسیبی به ایران نمی رساند و تنها به کام مرگ کشاندن هزاران نفر از مردم بی گناه یمن است که هیچ آسیبی به ما نرسانده اند. همدستی آمریکا در جنایات ائتلاف عربی، دشمنی دیگر برای آمریکا به وجود خواهد آورد؛ این سیاستی هولناک و منزجر کننده است؛ باید گفت حمایت اوباما و ترامپ از این جنگ، موضوعی شرم آور است.»

Untitled(1)

منبع: جام نیوز
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۶۵۳ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان