//
کدخبر: ۲۱۴۶۸ //

بازتاب اذعان دولت 'ترامپ' به پایبندی ایران به 'برجام' در رسانه های پاکستان

اذعان صریح کاخ سفید به پایبندی ایران به تعهدات خود در قبال توافق برجام و در پی آن تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران از سوی دولت دونالد ترامپ، بازتاب گسترده ای در رسانه های پاکستان داشت.

بازتاب اذعان دولت 'ترامپ' به پایبندی ایران به 'برجام' در رسانه های پاکستان

به گزارش فرتاک نیوز، بلافاصله پس از انتشار این خبر در رسانه های آمریکایی، معتبر ترین رسانه های اردو و انگلیسی زبان پاکستان از جمله 'داون'، 'اکسپرس تریبیون'، 'نیشن'، 'جیو'، 'اکسپرس' و ... این خبر را به نقل از رسانه ها و مقامات آمریکا بازتاب دادند.

برخی شبکه های تلویزیونی پاکستان هم در بخش های خبری مختلف خود، نسبت به پوشش خبر اذعان دولت ترامپ به پایبند بودن ایران به تعهدات خود در قبال برجام و تمدید تعلیق تحریم های هسته ای ایران اقدام کردند.

روز گذشته، 'دونالد ترامپ' رئیس جمهوری آمریکا با تایید پایبندی ایران به تعهدات خود در برجام، تعلیق تحریم های هسته ای را برای یک دوره 90 روزه دیگر تمدید کرد.

اگرچه 'رکس تیلرسون' وزیر امور خارجه آمریکا در نامه ای به کنگره این کشور اعلام کرده واشنگتن در حال بررسی توافق هسته ای برجام برای ارزیابی این موضوع است که آیا ادامه تعلیق تحریم ها در راستای منافع ملی آمریکا قرار دارد یا نه، اما در پس این تحولات مهم، این واقعیت وجود دارد که زیرپا گذاشتن توافق برجام، به عنوان یکی از وعده های ترامپ در دوره تبلیغات انتخاباتی خود برای کسب رای برخی اقشار خاص، کار چندان ساده ای برای دولت آمریکا نیست.

اذعان صریح دولت آمریکا به پایبندی ایران به برجام، خود یک مانع بزرگ در برابر هرگونه اقدام احتمالی ترامپ علیه برجام است و چنانچه دولت ترامپ بخواهد برخلاف توصیه های باراک اوباما رئیس جمهوری سابق آمریکا، برجام را نادیده بگیرد، مرتکب تناقضی آشکار خواهد شد.

به باور ناظران و تحلیل گران سیاسی و روابط بین الملل، عملکرد شفاف جمهوری اسلامی ایران در زمینه عمل تعهداتش در قبال برجام، اکنون برای دولت ترامپ چاره ای جز تصمیم به تمدید تعلیق تحریم های هسته ای علیه ایران باقی نگذاشته است.

 

منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۲۱۴۶۸ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان