//
کدخبر: ۱۰۸۵۳۴ //

استقبال اردن از حضور ارتش سوریه در مرز‌های ۲ کشور

فرمانده منطقه شمالی اردن گفت: استقرار ارتش سوریه در مرز‌های این کشور و اردن تا گذرگاه نصیب به کنترل مرز‌های دو کشور کمک می‌کند.

استقبال اردن از حضور ارتش سوریه در مرز‌های ۲ کشور
به گزارش فرتاک نیوز،

خالد المساعید، فرمانده منطقه شمالی اردن به روزنامه الرأی این کشور گفت: تسلط نیرو‌های سوریه بر مرز‌ها با اردن تاثیر مثبتی را از جنبه امنیتی و اقتصادی به جا خواهد گذاشت؛ به ویژه اینکه نیرو‌های مسلح اردن در طول بحران سوریه به انجام این ماموریت پرداختند.

وی در پیش‌بینی‌های خود در مورد گشایش رسمی مرز‌ها و بازگشت هماهنگی امنیتی میان کشورش و سوریه گفت: این بحث مربوط به دولت اردن و سطوح سیاسی آن است و اگر این تصمیم اتخاذ شود تدابیر امنیتی را به دنبال خواهد داشت.

المساعید بر اصرار اردن بر عدم پذیرش آوارگان سوری جدید تاکید کرد و گفت: نزدیک به ۹۰ درصد از آوارگان حاضر در مناطق مرزی به خانه‌های خود بازگشتند و شمار باقیمانده هزاران تن ارزیابی می‌شود که عدم بازگشت آن‌ها به دلایلی برمی‌گردد که مربوط به دولت سوریه می‌شود.

وی تصریح کرد: وضعیت ناآرامی وجود داشت، اما در سایه استقرار نظام سوریه و بازگشت کنترل ارتش این کشور بر مناطق، عناصر تروریستی اقدام به نفوذ از شمال به داخل خاک سوریه یا هر منطقه مرزی دیگری خواهند کرد.

وی گفت: نیرو‌های مسلح اردن با تجهیزات و سلاح‌های جدید و نیروی هوایی سریع خود قادر به کنترل کامل مرز‌ها و ممانعت از نفوذ تروریست‌ها هستند.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: خبرگزاری دانشجو
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۸۵۳۴ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان