//
کدخبر: ۱۰۶۴۳۲ //

اسرائیل اعلام کرده بجز ارتش سوریه هیچ نیروی نظامی دیگری را در جولان نمی‌پذیرد

به دنبال پیشروی اخیر ارتش سوریه در درعا، رژیم صهیونیستی از طریق روسیه و آمریکا به دمشق اطلاع داده که به جز ارتش سوریه حضور هیچ نیروی نظامی دیگری را در منطقه مرزی در بلندی‌های جولان نمی‌پذیرد.

اسرائیل اعلام کرده بجز ارتش سوریه هیچ نیروی نظامی دیگری را در جولان نمی‌پذیرد
به گزارش فرتاک نیوز،

 روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی به نقل از روزنامه هاآرتص نوشت، گادی آیزنکوت، رئیس ستاد ارتش اسرائیل طی دیدار با جوزف دانفورد، همتای آمریکایی خود درباره عملیات ارتش سوریه در منطقه درعا در جنوب سوریه "خطوط قرمز اسرائیل" را برای نظام سوریه مشخص کرده است.

منابعی که نامشان را فاش نکرده‌اند به این روزنامه گفتند، تل‌آویو از "خطوط قرمز" خود خصوصا در رابطه با حضور نظامی در بلندی‌های جولان کوتاه نمی‌آید و همچنین حضور نیروهای ایران و حزب الله لبنان در این منطقه را نمی‌پذیرد.

هاآرتص نوشت: ارتش اسرائیل پاسخ تحرکات سوریه در مناطق مختلف را نخواهد داد اما این انتظار را دارد که سوریه به توافقنامه پایان درگیری‌های میان اسرائیل و سوریه که در سال ۱۹۷۴ به امضا رسید، پایبند باشد. اسرائیل از سوریه می‌خواهد به بندهایی پایبند بماند که ماهیت انواع سلاح‌ها و نیروهای سوری را که می‌توانند وارد این منطقه مرزی شوند، مشخص می‌کنند.

این روزنامه ادامه داد: ارتش اسرائیل اوضاع بلندی‌های جولان را زیر نظر دارد و به دنبال کشف هویت نیروهایی است که به اسم ارتش سوریه در این منطقه حضور دارند و هرگز حضور نیروهای غیرسوری را در جریان درگیری‌ها یا بعد از تسلط بر منطقه نخواهد پذیرفت.

اردن، آمریکا و روسیه در ژوئیه ۲۰۱۷ بر سر ایجاد کاهش تنش در جنوب غربی سوریه توافق کردند اما ارتش سوریه از دو هفته پیش عملیاتی را علیه مقرهای شورشیان در این منطقه آغاز کرده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ايسنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۶۴۳۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان