//
کدخبر: ۱۰۵۵۹۲ //

تل‌آویو رآکتورهای اتمی خود را در برابر حملات موشکی تقویت می‌کند

کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل در حال اتخاذ اقداماتی برای تقویت استحکامات دفاعی ۲ رآکتور هسته‌ای در برابر حملات احتمالی موشکی است.

 تل‌آویو رآکتورهای اتمی خود را در برابر حملات موشکی تقویت می‌کند
به گزارش فرتاک نیوز،

روزنامه صهیونیستی هاآرتص به نقل از مقام‌های رسمی کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل اعلام کرد: این کمیسیون در حال اتخاذ اقدامات خاصی برای تقویت و تحکیم اقدامات دفاعی 2 رآکتور هسته‌ای در برابر حمله موشکی احتمالی از سوی ایران است.

این روزنامه افزود: سرویس‌های امنیتی اسرائیل بر این باورند که ایران و حزب الله لبنان، تاسیسات هسته‌ای دیمونا و سورگ را به عنوان نخستین اهداف در جنگ احتمالی آینده مورد نظر قرار داده‌اند.

مقام‌های کمیسیون انرژی اتمی اسرائیل مدعی شدند که حمله موشکی بعید است که جمعیت را در سرزمین‌های اشغالی به خطر بیندازد ولی می‌تواند یک مساله تبلیغاتی مهم برای دشمنان اسرائیل باشد.

این کمیسیون اخیرا یک مانور شبیه سازی شده از یک حمله موشکی به یکی از رآکتورهای اتمی اسرائیل و اقدامات انجام شده برای جلوگیری از نشت تشعشعات رادیو اکتیو برگزار کرده است.

سال گذشته رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیچ تمایلی برای تعطیلی تاسیسات هسته‌ای دیمونا علی رغم عمر 54 ساله این تاسیسات ندارد. تاسیسات هسته‌ای دیمونا در ابتدا قرار بود 40 سال فعالیت داشته باشد ولی هم اکنون فرسوده ترین تاسیسات هسته‌ای فعال در جهان به شمار می‌رود.

تل آویو اکنون قصد دارد تاسیسات هسته‌ای دیمونا را برای حداقل 2 دهه دیگر فعال نگه دارد.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: تسنیم
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۵۹۲ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان