//
کدخبر: ۱۰۵۶۲۷ //

متیس: آمریکا نیروهای خود را در کره جنوبی حفظ می کند

وزیر دفاع آمریکا به کره جنوبی تضمین داد که مذاکرات با کره شمالی تغییری در تعداد نیروهای آمریکایی در این کشور ایجاد نخواهد کرد.

 متیس: آمریکا نیروهای خود را در کره جنوبی حفظ می کند
به گزارش فرتاک نیوز،

 به نقل از خبرگزاری رویترز، جیمز متیس وزیر دفاع آمریکا در سفر کوتاه خود به سئول، پیرامون تعهد واشنگتن به امنیت کره جنوبی اطمینان داد.

متیس گفت که با وجود مذاکرات عاری سازی هسته ای واشنگتن با کره شمالی، تعداد نیروهای آمریکایی در کره جنوبی تغییری نخواهد کرد.

با این وجود، وزیر دفاع آمریکا از تصمیم دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور برای توقف رزمایش های نظامی مشترک با کره جنوبی دفاع و آن را در راستای تقویت فرصت های مذاکره با پیونگ یانگ توصیف کرد.

ترامپ پس از دیدار با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در سنگاپور، در اظهاراتی عجیب رزمایش های مشترک واشنگتن و سئول را «تحریک آمیز» خوانده و دستور توقف آن ها را صادر کرد.

منتقدان ترامپ این اقدام را امتیازی بزرگ برای کره شمالی دانسته و عنوان کردند که در صورت طولانی شدن مذاکرات، توقف رزمایش ها آمادگی نیروهای آمریکا و کره جنوبی را کاهش می دهد.

آمریکا 28 هزار و 500 نیرو در کره جنوبی دارد که سالیانه چندین رزمایش مشترک با نیروهای کره جنوبی انجام می دهند.

ترامپ و کیم روز سه شنبه 22 خرداد بعد از دیداری که در سنگاپور داشتند، در بیانیه مشترکی بر تعهد پیونگ یانگ به «اقدام برای خلع سلاح هسته ای کامل شبه جزیره کره» تاکید کردند.

اما سند امضا شده از سوی دو طرف هیچ اشاره ای به جزئیات و زمان آغاز روند خلع سلاح هسته ای کره شمالی نکرد. منتقدان ترامپ می گویند که وی امتیازهای زیادی به کیم داده است.

ترامپ در بازگشت به آمریکا گفت که این دیدار تهدید کره شمالی علیه ایالات متحده را از بین برده است؛ اظهار نظری که از سوی دولتمران خود ترامپ نیز رد شده است.

 

برای ورود به کانال تلگرام فرتاک نیوز کلیک کنید.
منبع: ایرنا
آیا این خبر مفید بود؟
کدخبر: ۱۰۵۶۲۷ //
ارسال نظر
 
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان
اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان